Hjertelyd første kontroll? (10+1)

ErleS

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Oppdatert nederst

Skal på første svangerskapskontroll i morgen, og lurer sånn på om det er mulighet for å få høre hjertelyden? Noen som har vært/som vet hva som er vanlig?

Last edited:
Jeg var idag , er 10 uker idag. Hørte ikke på hjertelyden. Tror ikke det er vanlig før uke 12-14..:-)

Var på kontroll i dag, 12+5, legen min ville ikke prøve å finne hjertelyd i frykt for å skape mer bekymring enn glede :-)

Ah... Så kjedelig...
Men takk for svar, det var det jeg nok tenkte, men håpte at kanskje....:)

Tror det praktiseres ulikt. Jeg hadde første kontroll i uke 10 til jordmor forrige gang. Da fikk jeg høre hjertelyd, men hun advarte meg før hun begynte å lete om at det var ikke sikkert hun fant den så jeg måtte isåfall ikke bli bekymra. :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tror det er mer vanlig hos jordmor enn hos lege :)

Tror det praktiseres ulikt. Jeg hadde første kontroll i uke 10 til jordmor forrige gang. Da fikk jeg høre hjertelyd, men hun advarte meg før hun begynte å lete om at det var ikke sikkert hun fant den så jeg måtte isåfall ikke bli bekymra. :-)

Yey, men da er det jo håp..!:) Har verdens beste lege, så satser på å høre hjertelyd i morgen!:)

De hørte ikke på meg heller var 8+5 da... hadde ikke forventet det heller da... men håper på å høre hos jordmor neste uke :) Da er jeg 12 fullgåtte uker :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg var på kontroll hos legen forrige uke (9+5) og da fikk jeg tilbud om å høre etter hjertelyd :-) Hun fant den dessverre ikke, men det var jo veldig tidlig da. Veldig fornøyd med legen min :-)

Så spennende :-) Håper du går høre den fantastiske lyden i morgen :)

Legen min sjekka første gang og da var jeg ca 10 uker på vei . Han kunne ane forsterlyd som han sa , men ikke noe tydelig , men hos jordmor i uke 14 var det høyt og tydelig :D
Spent på kontrollen min neste uke med denne spiren og da er jeg ca 12 uker :D

Akkurat fått bestilt jordmortime, så håper jeg også får høre hjertelyd da. Har ikke time før den 7. mars, men det er jo en mnd før ordinær ultralyd. ;) Så forkortet ventetiden litt hvertfall, siden jeg ikke har hatt tidlig ultralyd :) Spennende!

Legen klarte ikke å finne hjertelyden på kontroll i går. Han sa det var veldig liten sjans for å finne den så tidlig. Men jeg hadde egentlig bestemt meg for at det skulle gå bra, så blei veldig skuffa. Og etter MA sist kjenner jeg det bekymrer meg, selv om jeg tenkte at jeg skulle stole på at alt var bra nå...

Min lege ville ikke prøve å finne den enda (11+4), og det var kanskje like greit, tror jeg hadde blitt stressa hvis han ikke hadde funnet den.. selv om det ikke trenger å ha noe å si!

Min lege ville ikke prøve å finne den enda (11+4), og det var kanskje like greit, tror jeg hadde blitt stressa hvis han ikke hadde funnet den.. selv om det ikke trenger å ha noe å si!

Ser den. Tror det hadde vært bedre om han ikke hadde prøvd (selv om jeg nok muligens hadde forsøkt å overtale han til det i så fall:)

Back
Topp