Hjertelyd!!! :D

Liol

Forelsket i forumet
Jippi!! 11 uker idag, og vi fant hjertelyden!!! :) FOR en fantastisk lyd!! <3
Ca. 165 slag i minuttet! Og vi hørte lille babyen sparke og bevege seg! Helt fenomenalt!!!!

Så koselig!! :D Brukte du Angelssounds?

Jepp. Angelsound. Den er gull verd! Hadde den liggende fra jeg fikk gutten min! :) utrolig godt å høre den! :)

Så kult! Fikk min i posten her om dagen, men må nok vente noen uker før jeg prøver :) Fulgte ikke med noe gel, hva bruker du?

Sist brukte jeg jordnøttolje fra apotek, nå brukte jeg en massasjeolje kjøpt på apotek. venninna mi brukte glidekrem, og sa det funka kjempebra! Hehe, drøy i bruk! :)
Viktigste er at der er noe, slik man får inn lydene! Uten olje, minimalt med lyd, mest skurrende! :)

Takk for info :)

Jeg hørte den litt sist uke, 8+6 ca, og i dag 9+4 fant jeg den med en gang :) nydelig lyd :) men synes den var langt oppe for å være så tidlig så lurer på om jeg er litt lenger på vei en hva jeg tror...

Jeg hørte den litt sist uke, 8+6 ca, og i dag 9+4 fant jeg den med en gang :) nydelig lyd :) men synes den var langt oppe for å være så tidlig så lurer på om jeg er litt lenger på vei en hva jeg tror...

OI! Det var tidlig! Kan jo høres ut som du er lenger på vei da ja, for det skal nok mye til å finne den sååå tidlig, og spesielt om den er høyt oppe! :D hehe, da spørs det om du er kommer noen uker lenger! ;)
Hvor fant du den da, og hvor fort slo den? Kjempespennende, og utrolig kjekt å høre! :D

Jeg fant min også høyere oppe enn jeg trodde jeg kom til å gjøre, men jeg har jo kjent livmoren en stund, og vet jo hvor høyt den går, så kanskje ikke så overraskende egentlig.

OI! Det var tidlig! Kan jo høres ut som du er lenger på vei da ja, for det skal nok mye til å finne den sååå tidlig, og spesielt om den er høyt oppe! :D hehe, da spørs det om du er kommer noen uker lenger! ;)
Hvor fant du den da, og hvor fort slo den? Kjempespennende, og utrolig kjekt å høre! :D

Jeg fant min også høyere oppe enn jeg trodde jeg kom til å gjøre, men jeg har jo kjent livmoren en stund, og vet jo hvor høyt den går, så kanskje ikke så overraskende egentlig.

fant den på høyreside mellom skam benet og navlen ca... Telte ikke den gikk mye raskere en min egen :) er jo tredje gang dette her så vet ikke om det har noe å si på om jeg fant den tidlig, skal på ul 3. Januar så da får nå jeg vite det :)

fant den på høyreside mellom skam benet og navlen ca... Telte ikke den gikk mye raskere en min egen :) er jo tredje gang dette her så vet ikke om det har noe å si på om jeg fant den tidlig, skal på ul 3. Januar så da får nå jeg vite det :)

Det blir spennende! Ja, livmora blir jo fortere stor for hver graviditet! :) det var mellom skamben og navel jeg også fant den! :) kjekt er det jo uansett! Godt å høre lyden, jeg klarte nesten ikke slutte å smile! :D deilig med ul 3 januar, det er jo ikke lenge til egentlig!! :D

Hvordan kjenner man livmora? Og skambeinet?

Hvordan kjenner man livmora? Og skambeinet?
Skambeinet er omtrent ved hårfrstet ved underlivet. Hardt ben, som du kjenner kanten på ca ved hårfrstet. Livmora ligger bak dette beinet, men rundt uke 12 (jeg kjente mi tidlig, allerede uke 9)kan man kjenne den kommer over kanten på det benet. Den kjenner du ved en "kant" som går på tvers over magen når du holder på nedre del av magen. (på størrelse med en stor appelsin. Spørs jo hvor langt du er på vei!) Vanskelig og forklare, jeg husker det så godt fra sist, da jordmoren som fulgte meg igjennom svangerskapet var overdrevent opptatt av dette!! Hehe! Jeg har endel kynnere, og da kjenner jeg at livmoren blir hard. Du kjenner den runde formen, på toppen av livmora. Kanskje noen kan forklare bedre?? :)

Da tror jeg at jeg kjenner skambeinet ;) over der er det bare brusk eller hva det er for noe ;) tror ikke jeg kjente livmora sist heller.. men nå er det vel litt tidlig. Er i uke 7.

Det blir spennende! Ja, livmora blir jo fortere stor for hver graviditet! :) det var mellom skamben og navel jeg også fant den! :) kjekt er det jo uansett! Godt å høre lyden, jeg klarte nesten ikke slutte å smile! :D deilig med ul 3 januar, det er jo ikke lenge til egentlig!! :D

ja gleder meg masse til 3.januar, merker tiden går litt fortere nå :)

Så herlig det må være å høre hjertelyden! :)

Da tror jeg at jeg kjenner skambeinet ;) over der er det bare brusk eller hva det er for noe ;) tror ikke jeg kjente livmora sist heller.. men nå er det vel litt tidlig. Er i uke 7.

Jeg er 8 uker å jeg kjente den i går ;) samboeren fikk kjenne også :p da vart han sentimental gitt ;)

Back
Topp