Hjertelyd<3

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Fra hvilken uke kan man begynne å høre hjertelyden egentlig? :) Jeg skal på første kontroll til fredag og da er jeg 8+5, men det er altfor tidlig å høre hjertelyden ikke sant? Jeg husker så lite fra sist jeg var gravid hehe :P

Neida, klart du kan høre hjertelyden;)jeg var 6+ uker og hørte hjertelyden;)

Jordmor lyttet etter i uke 14 med sønnen min. Så tror nok ikke du får hørt noe desverre :(

Jeg hørte sist uke og da var jeg nesten i uke 11! Sist gang var i uka 9!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Legen prøvde på meg på første kontroll da jeg var 8+1, men det er jo 6 år siden jeg sist var gravid så livmora hadde ikke kommet over skambenet og det var ingen lyd å finne ;) Men det skader jo ikke å prøve da, om legen er villig :) Bare ha det i bakhodet at det er mer vanlig å ikke finne så tidlig enn det er å finne den :)

vi får vel bare se da hva legen sier :) Ikke sikkert hun vil prøve å finne den så tidlig?
Er så spent på kontroll altså, endelig komme igang liksom :P hehe Føler jeg har venta en evighet på den timen der :)

Jeg fikk høre hjertelyd når jeg var på UL når jeg var 8+4 nå :)

Jeg tenkte bare med sånn dopler eller hva det heter :) men jeg skal spørre om å få henvisning til tidlig ul.. :)

det kommer vel litt an på lege og/eller JM om de vil prøve så tidlig... legen min sa at hun kanskje skulle prøve neste gang jeg har time uke 12-13. men vanligvis prøvde hun ikke før uke 14 fordi man ofte kunne få problemer med å finne den før den tid. da blir både hun og pasienten urolig selv om de er forberedt sa hun.

men noen vil jo prøve tidligere :-)

jeg fikk høre i går. var da 10+4. hun fant den med en gang. er andregangs, og livmor var kommet godt opp av bekkenet=) Hørte foresten også sist svangerskap da jeg var 10+0!

Jeg hørte hjertelyd i uke 12

Andre gangs her og, skal til jm på fredag da er jeg 11 uker:) Håper virkelig å få høre hjertet! !:D M junior hørte vi allerede i uke 9 :-)

Man finner den sjelden så tidlig med vanlig doppler, spesielt om man er overvektig. Fra uke 10 kan man finne den om man leter godt :)

Back
Topp