Hjerteklapp ved stress

Vifvik

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
I går opplevde jeg for første gang at graviditet og stress er en dårlig kombinasjon.. Vi er litt underbemannet på jobb om dagen, og plutselig ble stresset for stort for meg. Fikk hjerteklapp og ble andpusten.. Klarte heller ikke roe ned etter at det roet seg på jobb.. Hadde hjerteklapp helt til jeg la meg.. Er det fler enn meg som har opplevd lignende?

Ja! Hadde det masse i forrige graviditet! Er visst veldig vanlig å ha i graviditeten. Man har mer blod i kroppen som skal pumpes rundt og kroppen må jobbe hardere, fikk jeg fortalt. Fryktelig ubehagelig, men ikke farlig sa legen til meg:happy:

Hadde og mye sist svangerskap, men jeg har slike ekstrasystoler til vanlig og. Det går raskt over, men har gitt en del mer ubehag både sist svangerskap å dette enn til vanlig. Jeg synes likevell at hvis du går å føler på hjertebank, kortpust og ubehag en hel dag bør du kontakte lege, iallefal nevne det hvis du skal til legen. Sansynligvis ufarlig, som nevnt i kommentaren over, men det er kun legen som kan bekrefte det etter en undersøkelse av deg. :)

Jeg har og hatt det en del i tidligere svangerskap - ubehagelig, men fikk og beskjed om at det var ufarlig...

Jeg fikk det av p-piller så sluttet derfor på de. Kom tilbake nå når jeg ble gravid skikkelig ubehaglig og plagsomt, men visstnok normalt..

Back
Topp