Hjerteklapp/hjertebank

nr.2:)

Forelsket i forumet
Er det flere her som sliter med det? har alltid hatt det en del,tatt EKG osv og fikk vite at det ikke var noe farlig.Men etter jeg ble gravid kommer det ekstremt,hvertfall hver dag opptil flere ganger om dagen,synes dette er veldig ubehagelig og blir jo litt engstelig :/ Tenker jeg ringer lege i morgen uansett,men ville også høre her om noen av dere også får dette?

Hadde det i forrigje svangerskap, men det gikk over, med en gang frøkna var ute! Og når jeg ble gravid igjen, kjente jeg det som en av de første tegnene. Heldigvis ikke kjent noe mer til det..

Snorkmaiden skrev:
Hadde det i forrigje svangerskap, men det gikk over, med en gang frøkna var ute! Og når jeg ble gravid igjen, kjente jeg det som en av de første tegnene. Heldigvis ikke kjent noe mer til det..

okei,varer aldri lenge om gangen,ikke mer en noen få sek,men fortsatt ubehagelig :p

Jeg har det flere ganger om dagen. Litt varierende lengde på anfallene.

mayaen80 skrev:
Jeg har det flere ganger om dagen. Litt varierende lengde på anfallene.

Du også ja,så da er det kanskje vanlig med en del sånt i svangerskapet da?:)

nr.2:) skrev:

Snorkmaiden skrev:

okei,varer aldri lenge om gangen,ikke mer en noen få sek,men fortsatt ubehagelig :p

Kjennes ut som om hjertet plutselig får dårlig tid ;)

Jeg har lest at det ikke er uvanlig med hjertebank i løpet av svangerskapet. Jeg har selv hatt det endel, men jeg har også en stoffskiftesykdom. Siden jeg øker medisinene i løpet av svangerskapet varierer stoffskiftet mitt endel, og når det er høyt får jeg veldig lett hjertebank..

Snakket med jordmora om pulsen min/hjertebank/pesing i forrige uke. Hun sa det var ekstra vanlig å ha mye av dette rundt ukene 16-20. Forklaringen er at på denne tida har blodvolumet i kroppene våre økt enormt og hjertet har mye mer å gjøre, 20% mer eller noe i den dur. Dette tar det noen uker før kroppen venner seg til:) Jeg peser som en gammel mann av å gå opp trappa og hjertet galopperer :p Dette roet ned meg i hvert fall, men hvis du føler du plages av mer enn dette, så ville jeg tatt en tlf. til legen og hørt:)

Jeg har også hjertebank. Har til tider hatt det flere ganger om dagen jeg også, over flere dager. Føles enten ut som hjertet galloperer, eller noen ganger at det hopper over et slag. Slike arytmier skal visstnok ikke være farlig til vanlig, men jeg begynner jo å lure mer nå som jeg er gravid.

Det høres ut som OptimistHoppa har fått en veldig fornuftig og god forklaring av jordmor..Så får vi bare håpe at det roer seg snart:)

Back
Topp