Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: solstråla
som ikke lukker seg, mener du??
tror det er en ganske vanlig hjertefeil, men tror de fleste tilfellene krever kirurgi...
vet det er mye man kan gjøre, da...
sette inn kunstige klaffer, reparer den som er der, sette inn transplatert vev osv...
men vet jo ikke om det er dette du mener, da..
for en hjerteklaff skal jo åpne og lukke seg hele tiden?
~bloggen min~
ORIGINAL: majo88
Hva vil det si?? noen som har vært borti det?
ORIGINAL: majo88Om det er duktusen, så er det en blodåre som ska lukke seg ved fødsel.. Hvis den ikke gjø det, forårsaker den dårlig sirkulasjon i kroppen.. Som regel er medisiner nok, men noen ganger hjelper ikke det, å di må gå inn å lukke den kirurgisk. Jeg har ikke hørt om noen barn som har dødd som utfall altså. Begge min jenter ble operert for dette, å har arr under skulderbladet, på siden liksom..
kan være det er duktus.
eller hull i hjertet.
hva er utfallet, noen som vet?
ORIGINAL: ~StRaToS~
tror det er en ganske vanlig hjertefeil, men tror de fleste tilfellene krever kirurgi...
sette inn kunstige klaffer, reparer den som er der, sette inn transplatert vev osv...
Det du beskriver her er VSD. Det er da et lite hull (ulike str) i hjertekammerveggene. om jeg husker riktig. Men at hjerteklaffene ikke lukker seg er neolangt mere alvorlig.
ORIGINAL: ~StRaToS~
Det du beskriver her er VSD. Det er da et lite hull (ulike str) i hjertekammerveggene. om jeg husker riktig. Men at hjerteklaffene ikke lukker seg er neolangt mere alvorlig.
ja, men man kan da sette inn falske klaffer også?
kjenner da en liten gutt med falske klaffer... hm...
vet ikke jeg, er ikke denne feilen jeg er ekspert på![8D]