Hjerteformet livmor

TheNameSara

Flørter med forumet
Hei. Er det andre her som har hjerteformet livmor og det har gått bra med? Jeg nå hatt en SA før jul i uke 6-7 og nå en veldig vond MA i 11 uke i går på sykehuset. Jeg lå med rier i 6 timer og det var ekstremt mye værre en SA synes jeg.

Jeg er veldig langt nede da jeg hadde kjøpt storebror trøye til bonus sønn og hadde gøedet meg sånn til å gi den i uke 12. Trodde liksom det skulle gå denne gangen da 3 leger var positive den ene dagen. Vi fikk jo beskjed vi kanskje ventet tvillinger også. Men ja.

Jeg fant ut nå at jeg har hjerteformet livmor. Er det slik at jeg må gå igjennom 3 Spontanaborter før jeg kan få en oprasjon for å brenne bort skilleveggen øverst ?

Dem nevnte noe om lav progesteron også.
Synes det er slemt om jeg ikke kan få hjelp før en SA til. Må jeg virkelig gå igjennom et så stort tap en gang til før hjelp ??

Hvem er det som opererer? Kan en privat gyn gjøre det ?

Hva er dine erfaringer rundt hjerteformet livmor?
 
Hei!
Først vil jeg si beklager, det er så vondt :Heartred

Jeg har hjerteformet livmor med ganske stor skillevegg. Jeg har en graviditet bak meg og den endte i en MA uke 11. Jeg ville ha operasjon etter MA’en, var og er enda livredd for å miste igjen. Privat gynekolog mente det ikke ville hjelpe og i enkelte tilfeller kunne gjøre det verre. Om dette er sant er jeg ikke helt sikker på…

Jeg er nå gravid, i uke 22. Ting ser ut til å gå bra, men han ligger mest i en «lomme». Får mye informasjon om setefødsel og prematur.

Håper det går rette veien for det :Heartred
 
Hei!
Først vil jeg si beklager, det er så vondt :Heartred

Jeg har hjerteformet livmor med ganske stor skillevegg. Jeg har en graviditet bak meg og den endte i en MA uke 11. Jeg ville ha operasjon etter MA’en, var og er enda livredd for å miste igjen. Privat gynekolog mente det ikke ville hjelpe og i enkelte tilfeller kunne gjøre det verre. Om dette er sant er jeg ikke helt sikker på…

Jeg er nå gravid, i uke 22. Ting ser ut til å gå bra, men han ligger mest i en «lomme». Får mye informasjon om setefødsel og prematur.

Håper det går rette veien for det :Heartred
Ååh ? Fikk du operasjon eller lot du være? Fikk du noen ekstra annen hjelp nå av noe slag ? Progesteron-tilskudd, blodfortynnende eller annet ?
 
Ååh ? Fikk du operasjon eller lot du være? Fikk du noen ekstra annen hjelp nå av noe slag ? Progesteron-tilskudd, blodfortynnende eller annet ?

Ingen operasjon, da måtte det bli privat og det tror jeg koster en god del. Ingen annen ekstra hjelp annet enn en ultralyd i uke 7-8… De mente det skulle mye til før en operasjon ga flere fordeler enn ulemper.. har du stor skillevegg?
 
Ingen operasjon, da måtte det bli privat og det tror jeg koster en god del. Ingen annen ekstra hjelp annet enn en ultralyd i uke 7-8… De mente det skulle mye til før en operasjon ga flere fordeler enn ulemper.. har du stor skillevegg?
Jeg vet ikke hvor stor eller liten. Dem bare sa det under ultralyden. Jeg så ikke et fult bilde men så noe på siste UL når jeg var i uke 11. Bilde leer jo på seg når dem titter. Vanskelig å forklare. Men kommer til å spørre om mer utredning om dette.
 
Back
Topp