Hjerteformet livmor

Moniq

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Noen andre her som har hjerteformet livmor?
Jeg fikk beskjed om at jeg har hjerteformet livmor, dette var veldig tydelig på ultralyden jeg hadde på fredagen. Ser også ut til at jeg har skillevegg i livmoren, men vet ikke om den deler livmoren i to eller om det er to rom med felles inngang ^^ hvis det er to rom med felles inngang kan det gi sjanse for tidlig fødsel..

Lurer på om det er flere her inne som har lignende livmor og deres erfaringer? :)

Ifølge ul under utredning før første svangerskap fikk jeg beskjed om at jeg hadde det, men ikke skillevegg. Det var ikke noe som tydet på det når jeg kom på oul, og heller ikke noe gyn har nevnt under denne utredningen.

Derfor ikke erfaring med det problemet du har.

Jeg kjenner en som har det, og da vet jeg at hun hvertfall finn tettere oppfølging gjennom svangerskapet!:)

Noen andre her som har hjerteformet livmor?
Jeg fikk beskjed om at jeg har hjerteformet livmor, dette var veldig tydelig på ultralyden jeg hadde på fredagen. Ser også ut til at jeg har skillevegg i livmoren, men vet ikke om den deler livmoren i to eller om det er to rom med felles inngang ^^ hvis det er to rom med felles inngang kan det gi sjanse for tidlig fødsel..

Lurer på om det er flere her inne som har lignende livmor og deres erfaringer? :)

Jeg har en såkalt hjerteformet livmor, men fikk ikke noen forklaring på det så slenger meg på det spørsmålet!:)

Har heller ikke fått nå forklaring på da her, ikke veit vi om jeg blir fulgt tettere.
Får se hva gynekologen sier den 15 juni :)

Jeg har hjerteformet livmor. Ikke så utpreget men det blir altid komentert når jeg er på ul. Fikk førstemann 2 måneder fortidlig men det var ikke grunnet formen på livmoren. Men hadde ultralyd et par ganget gjennom graviditeten og det virket som etter hvert som babyen vokste så strekte livmoren på seg slik at den fikk mer og mer normal form. Lykke til, er den utpreget hjerteformet blir du nok ekstra fulgt med.

Har ikkje sjøl, men har 2 venninne så har da, hjerteforma med skillevegg og felles åpning :)
Ho eina fekk 1 mnd før termin, fødte i sete, for va ikkje plass for baby å snu seg.
Ho andra har gått til termin med begge sine, men har fått veldig små babyer, 1,8kg og 2,1kg. Ho e ikkje så stor sjøl heller, men har ikkje blitt bedre av den hjerteforma livmorå.
Alle dei søste små e friske og raske og har tatt igjen gjevnaldrande i str rundt 1 års alder :)
Dei har begge fått ekstra tett oppfølging ;)

Har ikkje sjøl, men har 2 venninne så har da, hjerteforma med skillevegg og felles åpning :)
Ho eina fekk 1 mnd før termin, fødte i sete, for va ikkje plass for baby å snu seg.
Ho andra har gått til termin med begge sine, men har fått veldig små babyer, 1,8kg og 2,1kg. Ho e ikkje så stor sjøl heller, men har ikkje blitt bedre av den hjerteforma livmorå.
Alle dei søste små e friske og raske og har tatt igjen gjevnaldrande i str rundt 1 års alder :)
Dei har begge fått ekstra tett oppfølging ;)

Åhh, det var godt å les!:) kjente jeg ble små redd da hun sa jeg hadde hjerteformet og mest sannsynlig skillevegg. Men da er sjansen stor for at det nok går bra <3

Back
Topp