Hjerteformet livmor noen?

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Fikk beskjed på ordinær ul at jeg hadde det. I mitt forrige svangerskap ble lillegutt tatt med ks pga. seteleie. Gynekologen sa at fosteret kan ande i seteleie pga. hjerteformet livmor.. Vil IKKE ta ks neste gang, og ikke spesielt lyst til å føde i seteleie heller. Noen andre som har hjerteformet livmor som kan berolige meg?? :)

Jeg hr en sterk grad av hjerteformet livmor, min er nesten helt todelt. Så det samme skjedde med meg, babyen lå i seteleie og det endte med hastesnitt. Vet ikke om jeg kan berolige deg, men om du har en mild grad, så er det jo absolutt ikke sikkert at det samme vil skje neste gang, det kan jo hende den får til å snu seg hvis det du har bare en er liten skillevegg. Ønsker deg masse lykke til!

Chuma skrev:
Jeg hr en sterk grad av hjerteformet livmor, min er nesten helt todelt. Så det samme skjedde med meg, babyen lå i seteleie og det endte med hastesnitt. Vet ikke om jeg kan berolige deg, men om du har en mild grad, så er det jo absolutt ikke sikkert at det samme vil skje neste gang, det kan jo hende den får til å snu seg hvis det du har bare en er liten skillevegg. Ønsker deg masse lykke til!

Uff, har iallefall ikke lyst til å ende med hastesnitt..:/ Hvordan var det for deg da? God eller vond opplevelse?
Som du sier, og som gyn. sa er det absolutt ikke sikkert at det ender med seteleie denne gangen. Skulle nesten ønske han ikke hadde nevnt det, for nå blir det mange mnd. med bekymringer :/

mamatina skrev:
Fikk beskjed på ordinær ul at jeg hadde det. I mitt forrige svangerskap ble lillegutt tatt med ks pga. seteleie. Gynekologen sa at fosteret kan ande i seteleie pga. hjerteformet livmor.. Vil IKKE ta ks neste gang, og ikke spesielt lyst til å føde i seteleie heller. Noen andre som har hjerteformet livmor som kan berolige meg?? :)

ja samme lurer jeg på. fikk en gutt i uke 27,1 for 3 og ett halvt år siden snart, og vi venter nå vår lille prinsesse 2 juli.. teller dager/ uker og håper å gå lengre. har hjerteformet livmor og adrian kom bare plutselig (vannavgang) ultralyd for 1 mnd siden viste at hun hadde snudd seg i sete og det viste og lå dønn klar der! kan hun snu seg???

Hvis du har bare en mild grad, så kan det godt hende at det vil gå bedre denne gangen, at livmoren er mer fleksibel nå i og med at du allerede har vært gjennom en graviditet.

Back
Topp