Hjertefeil, syndrom?

Bkno6264862

Flørter med forumet
En vanskelig casus, 21 uker på vei og foster nettopp diagnostisert med fallots tetrade. Frist for avbrudd er i slutten av uka. Viss fare for syndrom som gjør hjertefeilen til en bagatell. Fostervannsprøve er tatt men 2 uker til man får svar på denne prøven.

Hva i h******* skal man gjøre?!

Off, veldig vanskelig å gi råd i en slik situasjon, da det er så individuelt hva man tenker og føler og mener at en kan takle, så alt jeg kan si er hva jeg ville ha gjort. Det ene søskenbarnet mitt er født med hjertefeil (usikker på hvilken), hun har hatt en operasjon som spedbarn, og er nå 4 år og merker ingenting til det. Ang syndromet så er det som du sier en viss fare for det, men det betyr jo også at det er en stor sannsynlighet for at det ikke er det da? Selv hadde jeg ikke avbrutt svangerskapet, men du må kjenne på hva som blir riktig for deg.

Føler med deg, håper du kommer frem til en løsning som blir riktig for deg/dere.

God klem

Det er det nok ingen her som kan svare på. Ein må ta det valget heile familien kan leve med. Og så er det jo viktig å få snakke med profesjonelle om konsekvensar av valget, enten ein velger å beholde eller ikkje.
Eg veit heilt ærlig ikkje kva eg hadde gjort.
Masse lykke til!

Hva vil hjertefeilen ha å si for barnets overlevelse, livskvalitet, behov for operasjoner osv?

Ang et "mulig" syndrom - hva hvis det ikke har dette syndromet? Hadde ikke tatt sjansen på å avslutte svangerskapet uten å vite helt sikkert at baby var alvorlig syk. Så utrolig dårlig gjort å ikke kunne få fostervannsprøveresultatene tidligere!

For en forferdelig vanskelig situasjon! God klem!

Back
Topp