Hjertebank?

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Siden torsdag har jeg periodevis i løpet av dagen kjent at hjertet mitt har slått veldig hardt og urytmisk, kjenner det langt opp i halsen, og er kjempe ubehagelig! Har lest at hjertet kan slå raskere/hardere når man er gravid, men blir veldig usikker på om detta er normalt eller ikke.. Noen som opplever noe lignende?

Ja.. [emoji848] skjer meg også.. mye faktisk og spesielt på kvelden når jeg skal legge meg. Føles helt forferdelig ut og kjennes ut som om det skal nesten stoppe [emoji50] kjempe ubehagelig. Har ikke fått tatt det opp med lege/jordmor enda.

Så godt å høre at jeg ikke er helt aleine, det er litt betryggende :) Sa det til jordmor i dag, hun sa at hvis jeg var bekymra for det så skulle jeg ordne en time hos legen. Kjenner det er litt tiltak å dra til legen nå igjen, føler jeg flyr ned lege/jordmor om dagen! :rolleyes:

Har kjent på det ofte siden jeg fant ut at jeg var gravid :) gjerne etter jeg har spist, spesielt noe med sukker, eller om jeg er sliten :)

Jeg har det ofte også. Kjennes ut som om hjertet hopper over slag, og så slår ekstraslag for å gjøre opp for det, og herjer på. Jeg kjenner det godt i halsgropen, og det føles som om jeg får litt åndenød. Jeg regner med det ikke er noe å bekymre seg for.

Jeg har kjent det selv. Ikke så ofte, men gjerne ifbm sukkerinntak. Mener jeg leste et sted at det er ganske normalt, så har ikke tenkt noe mer på det.

Herregud så mye rart en gravid kropp finner på...

Jeg har også merket dette selv. Spesielt hvis jeg er litt sliten.

Har også dette. Jeg legget hvertfall spesielt godt merke til det om kvelden. Legen min sa at det var vanlig med høyere puls når en er gravid

Jeg også har opplevd det av og til helt siden begynnelsen av graviditeten. Er nok ikke noe å bekymre seg for, men nevn det gjerne for legen neste gang du er der:)

Harregud så godt å høyra om fleire andre så he dæ likt megxsmile9 er ikke behagelig i dæ heile,men nå kan eg roe meg ner å la angsten sleppe taket litt. Eg får dæ og i forbindelse me sukker å trøtthet virke dæ som. Kansje lurt å spise sunnare,men er jammen ikke lika enkelt. Lykke til damer å håper dæ går øve desse plagene for oss alle

Ja!! Har det egentlig når jeg ikke er gravid også, men da sjelden og ofte i forbindelse med stress.. Men nå har jeg det ofte! Føles ut som jeg ikke får puste i en brøkdel av et sekund.. må liksom ta et dypt åndedrag etterpå.. også dunker det i brystkassen. Ekkelt.. men godt p se andre også har det!

Jeg våkner hver morgen med høy puls, som om jeg har gått opp 3 etasjer... Vedlig ubehagelig men ikke "i halsen" enda heldigvis. Legen sa det var normalt.

Back
Topp