hjertebank

lillespire94

Flørter med forumet
var på utvendig ultralyd i dag fordi jeg hadde noen små blødninger. er 7+3 så tror de fleste kan se hjertebank i denne tiden, men til meg var det ingen hjertebank. lege sa at dette var normalt. alt annet så normalt ut though, men vanskelig å vite helt sikkert bare ved å se da embryoet bare er 1cm nå. flere som har opplevd noe lignende?

Hvorfor tok de ikke innvendig ul når det er så tidlig? Utvendig ul er jo ikke til å stole på når man er så kort pp vei :/

Kan være at han ikke så hjertebank fordi ultralyden var utvendig :) hadde kanskje sett bedre om det var innvendig ultralyd :) Jeg kunne se hjertebank på den tiden, men jeg tok innvendig :) Prøvde å følge med på når jeg tok utvendig uke 8, men da syntes ikke jeg det var så lett å se hjertebank, men det var heldigvis det da :)

Kan være at han ikke så hjertebank fordi ultralyden var utvendig :) hadde kanskje sett bedre om det var innvendig ultralyd :) Jeg kunne se hjertebank på den tiden, men jeg tok innvendig :) Prøvde å følge med på når jeg tok utvendig uke 8, men da syntes ikke jeg det var så lett å se hjertebank, men det var heldigvis det da :)

jeg får mase på innvendig :) dumt av han å sende meg til å ta blodprøver så jeg må vente flere dager på svar, når han bare kunne ta innvendig istedenfor.. spesielt når han vet hvor bekymret jeg er. ble litt irritert nå :/

Ja litt merkelig valg.. Når jeg var uke 8 så sa legen at vi kunne prøve å ta utvendig først,, Og da gikk det jo, men når man ikke er så langt på vei så er jo egentlig innvendig det beste i forhold til hva man ser :)

Til og med når eg var på UL i uke 11 med andremann, så fekk eg beskjed om at det var vanskelig å sjå på utvendig. Men prøvde, åsså sa han at vist det ikkje gjekk måtte me ta innvendig. Han måtte leite men fann til slutt! :-)

Jeg hadde innvendig ul i uke 8, og da sa legen at det ble gjort innvendig så tidlig for å bedre kunne sjekke sånt som hjertelyden... Kan være at det blir vanskeligere på utvendig så tidlig?

han skal få høre det på onsdag når jeg kommer dit.. kunne spart meg for mye bekymring om jeg hadde fått hjertebank på innvendig. i verste fall får jeg dra til privat å ta en innvendig ul der da jeg har en gratis gang der om jeg vil :) tusen takk for svar alle! <3

han skal få høre det på onsdag når jeg kommer dit.. kunne spart meg for mye bekymring om jeg hadde fått hjertebank på innvendig. i verste fall får jeg dra til privat å ta en innvendig ul der da jeg har en gratis gang der om jeg vil :) tusen takk for svar alle! <3
Kan det være han ikke har mulighet til innvendig? Jeg prøvde få time til UL noen steder før jeg fant et sted som tok innvendig.

jeg må si, invendig ul er tingen når dere er mindre enn 12 uker på vei!
det er nemmelig vanskelig å finne en mm liten sekk av et hjerte og appå til se det banke utvendig...

Kan det være han ikke har mulighet til innvendig? Jeg prøvde få time til UL noen steder før jeg fant et sted som tok innvendig.

usikker. jeg spurte om han skulle ta ul med eller uten bukse på, å da svarte han "foreløpig med bukse på". så det virker litt som at han har mulighet på måten han svarte på synes jeg da. men jeg får spørre han på onsdag :)

jeg må si, invendig ul er tingen når dere er mindre enn 12 uker på vei!
det er nemmelig vanskelig å finne en mm liten sekk av et hjerte og appå til se det banke utvendig...

ja, alt jeg så var en strek på 1cm på utvendig ul så jeg ser for meg at det ikke er en lett jobb å finne hjerteslag der. men må si jeg er litt lettet over at det mest sannsynlig er pga dette at han ikke fant noe hjertebank. :)

ja, alt jeg så var en strek på 1cm på utvendig ul så jeg ser for meg at det ikke er en lett jobb å finne hjerteslag der. men må si jeg er litt lettet over at det mest sannsynlig er pga dette at han ikke fant noe hjertebank. :)
Jeg hadde ikke bekymret meg for mye siden han bare tok utvendig. Min lege sa han ikke kom til å prøve finne hjerteslag før tidligst uke 14

Jeg fikk utvendig ul når jeg var 7+3 (gjorde det hos fastlegen min så derfor det var utvendig) vi så hjerte som slo, men legen min var veldig tydelig på at det var helt normalt at man ikke så hjerte slå så tidlig i svangerskapet når man tok utvendig. Han forsikret oss også om at vi ikke skulle bli bekymret om vi ikke fant hjerte. Lykke til på neste ul :)

Jeg fikk utvendig ul når jeg var 7+3 (gjorde det hos fastlegen min så derfor det var utvendig) vi så hjerte som slo, men legen min var veldig tydelig på at det var helt normalt at man ikke så hjerte slå så tidlig i svangerskapet når man tok utvendig. Han forsikret oss også om at vi ikke skulle bli bekymret om vi ikke fant hjerte. Lykke til på neste ul :)

okei, tusen takk :)

Back
Topp