hjertebank

~lenemoren76~

Elsker forumet
hei,jeg har fått sv diabetes,oxo har jeg begynt på insulin. da jeg fikk dette insulinet skulle jeg ta 10 enheter,men var til kontroll på torsdag og da økte legen det til 14 enheter.

etter jeg begynte og øke har jeg fått hjertebank og kveling fornemmelser. legen som ga meg dette sa at jeg hadde alt for høyt blodsukker og måtte bruke denne dosen. men man skal jo ikke gå rundt og være dårlig når man tar insulin ha???????

jeg er livredd for at babyen min tar skade av det,jeg føler jeg er verre no enn før jeg fikk insulin.

sa til legen at jeg fikk føling når blodsukkertet var på 5,8. neeeeeei sa han,det kunne jeg ikke ha. jo sa jeg,da blir jeg slapp. han sa at vist det var rundt 3 så skulle jeg få det. men kansje min kropp er litt andreledes da[8|]

nei no ønsker jeg såååååååååååååååååå sterkt å føde lillemann,er så redd for han.

for snart 2 uker siden var jo han 2500-2700. ligger vel på 3000 no da??

ble litt langt dette, men jeg er bare så redd for babyen min,leger har jo gjort feil før.

skal ringe på haukeland i morgen,men jeg lurte på om det er noen andre som har erfaring med dette???

skal til fastlegen min på tirsdag og kk igjen på torsdag,men jeg skal ringe opp på kk i morgen. blir jo redd.

har oxo hatt masse kynnere siden fredag,i dag kom det en skikkelig sterk en,minnet om en rie.

lille baby kom no[&o]

ja er jeg som gjør det,min mor sa det samme. men da jeg hadde den på 10 var jeg helt fin. tror det er alt for mye for meg.

Det med hjertebank og insulin vet jeg ikke noe om, men hvis du leser pakningsvedlegget så står det vel noe om bivirkninger? Eller se på www.felleskatalogen.no.

Når det gjelder å få føling så har jeg vært borti diabetikere som har fått føling ved blodsukker på 5 tallet, men de har da vært vant til å ha et forholdsvis høyt blodsukker over lengre tid slik at kroppen har vent seg til det. En lege på sykehuset mente vi skulle dra blodsukkeret til denne pasienten ned på rundt 3 som fastende... Enden på visa var at dama ble stein dårlig!![:@] 
Så hvis du har ligget lenge med litt høyt blodsukker kan det jo være at kroppen din er vant til det, og da protesterer når det blir lavt. Men nå er jeg ingen lege eller noe, dette er bare det jeg erfarte mens jeg jobba på sykehuset[:)]

Og ang babyen din, du blir vel satt i gang før termin, gjør du ikke?? Og får hyppige kontroller med ul? Fortell legen om dine bekymringer, du har ikke noe å tape på det! Og så lenge blodsukkeret ditt ligger "lavt" så legger ikke babyen på seg så mye som når det er høyt....

Gi oss en tilbake melding når du har fått svar da, håper alt ordner seg[:)] Lykke til!!

Back
Topp