Hjertebank

LadyMom

Gift med forumet
Hei jenter,
jeg har egentlig ikke termin før 5 august,men det skjer nok i mnd skifte,så er litt her og på august og leser. Er ikke så aktiv nå som jeg var tidligere med førstemann, litt mindre tid til nettsitting nå :o)

Men det jeg ville spør dere om er følgende,
jeg har hatt endel svimmelhet og litt hjerteflimmer. igår hadde jeg en hel del,men tenkte det kunne være en fot som trykker opp mot hjerteområdet som gjør det... men da jeg leste litt om hun som hadde svangerskapsforgiftning i mars :( så leste jeg at hun blant annet hadde hatt hjertebank. Hva tror dere? Burde kanskje kontakte legen imorgen bare for en sjekk i allefall?

jeg ville tatt en tur til legen å målt blodtrykket, bedre å vite enn ikke:) lykke til

Jeg har og mye hjertebank,hver dag. Og ofte svimmel.
Nevnte det til legen,og han sa det var helt normalt,begge deler.
Alle verdier var fine :)

Men skader aldri å ta en ekstra sjekk,heller en gang for mye synes jeg :)

Jeg har innimellom perioder med hjertebank, ifølge legen er det helt normalt når man er gravid, men de vet ikke hvorfor noen år det oftere enn andre. Jeg har lite jern/lav blodprosent og lavt blodtrykk, så er nok en sammenheng.

Hadde og litt plager med hjertebank og svimmelhet. Har både lavt blodtrykk og lav Hb så det er nok grunnen, og helt normalt. Men greit å sjekke det hos legen, så kan du bruke tiden på å tenke på andre ting :)

Ta en sjekk med jordmor eller lege, så er du sikker!

jeg har hatt d ved en tidligere anledning også da jeg ikke var gravid. da stresset jeg og trente altfor mye. forsvant når jeg roet ned.

jeg var hos legen idag. hadde rask hjerterytme og høy puls. hvis det ikke roer seg innen en uke skulle jeg fremskyve kontrollen hos fastlegen og få tatt noen blodprøver. men satser på det gir seg etterhvert :-)

lite svimmelhet,men en masse hjertebank. kommer av dei tåpligeste ting, som at eg spiser 3 skiver til frokost isteden for 2.    det er den vanligste her i huset. det har hjelpt å  drikke isvann og legge seg litt ned. ekkelt er det iallefall!!!

det der har jeg også hatt mye av! men som de andre sier så gir feks lav blodprosent slike symptomer bl.a. nevnt det for legen, men hun virker ikke å synes det er noe rart i det, men at det snarere henger ihop med svangerskapet..  også har jeg i det siste nå når lillegutt har det trangere, merket at det når han sparker/strekker seg blir mye verre..

men alltid lurt å nevne for legen/jm da! selv om mange har tilsynelatende opplevd det samme, betyr det jo ikke at det er det samme eller i samme grad.. 

Beste å gjøre her er å få tatt en Urinprøve (helst morgen) og målt blodtrykket..:)
Er disse to tingene i orden er nok alt i orden..:)
Ved svangerskapsforgiftning forekommer også en god del smerter som sitter i øvre del av magen.

Men skjønner du kan bli urolig av det.

Har også slitt med hjertebank og svimmelhet. Merker det spesielt når jeg ligger, men også når jeg sitter. kommer bare sånn plutselig. Har snakket med fastlegen og hun sa også at dette var normalt i sv.skap, men tok likevel prøver for div. ting, bl.a stoffskifte da dette kan være et symptom på lavt stoffskifte og fordi mitt var litt i grenseland før jeg ble gravid. Men alt var fint. Håper det går over når baby er ute, kjempe ekkelt å føle en har løpt maraton når en faktisk bare ligger/sitter helt i ro.

Har også slitt med hjertebank og svimmelhet. Merker det spesielt når jeg ligger, men også når jeg sitter. kommer bare sånn plutselig. Har snakket med fastlegen og hun sa også at dette var normalt i sv.skap, men tok likevel prøver for div. ting, bl.a stoffskifte da dette kan være et symptom på lavt stoffskifte og fordi mitt var litt i grenseland før jeg ble gravid. Men alt var fint. Håper det går over når baby er ute, kjempe ekkelt å føle en har løpt maraton når en faktisk bare ligger/sitter helt i ro.

Meg du tenker på? :-) Jeg trodde også at hjertebank var helt normalt, og gjorde derfor ikke noe med det. Vel.... Om jeg kanskje hadde tatt hintet før og gått til legen, så kunne det godt hende at de hadde klart og holde svangerskapsforgiftningen i sjakk frem til 24 uker eller lengre, og da kan det også hende at min lille gutt hadde levd i dag. Så, etter alt det jeg har vært igjennom nå, så skjønner jeg virkelig ikke at det er noe å tvile på engang! Dra til legen, lever urinprøve og mål blodtrykket ditt bare for å være sikker. Du trenger f.eks. Ikke ha vondt i magen om du har svangerskapsforgiftning slik som noen har skrevet over. Jeg hadde heller ikke utslag på protein i urinen før den dagen jeg fikk kramper og var dødssyk. Det er normalt og føle seg veldig sliten når man har svangerskapsforgiftning, ha hevelser i kroppen og høyt blodtrykk. Om du ikke har dette når du er med legen har du sikkert ikke svangerskapsforgiftning heller :-) Ikke meningen å skremme, men prøver bare å sette dette inn i hodet på andre gravide, at det absolutt er ingen! Grunn til å nøle med å gå til lege. Unner ikke en eneste sjel å gå igjennom det som jeg har. Hadde dere bare visst... :-(

Back
Topp