Hjertebank og sånn

Smily

Elsker forumet
Siden uke 10/11 har jeg hat en del hjertebank som holder på stort sett hele dagen. Og det er visst ikke noe unormalt når man pumper blod for to ;)
Men i går og i dag så syns jeg det har vært noe ganske ubehagelig...
På utpust så får jeg så nervøs/redd følelse i brystet. Du vet når du blir redd eller nervøs og du kjenner det i kassa? Sånn er det. Ikke at jeg sitter og er redd eller noe så jeg skjønner ikke helt hvorfor det kommer sånn greie.
Er det fordi hjertet jobber ekstra eller no?
Jeg er ikke svimmel eller har vondt noen sted ifb med det her. Så det er liksom bare hjertebank og nervøs/redd følelsen som holder på.
Må bare presisere, jeg er ikke redd og skremmes ikke for hver utpust. Er egentlig relativt rolig.
Bortsett fra ekstrem irritasjon over kvalmen :p

Noen som evt har opplevd det samme og har noe lurt å fortelle om det her :)
 
Jeg har ikke noe lurt å komme med, men hadde et par dager forrige uke det jeg hadde hjertebank på og av hele dagen:) har av og til ellers og men dette må ha vært pga graviditeten. Det er ganske ubehagelig når det holder på.
 
Jeg har ikke noe lurt å komme med, men hadde et par dager forrige uke det jeg hadde hjertebank på og av hele dagen:) har av og til ellers og men dette må ha vært pga graviditeten. Det er ganske ubehagelig når det holder på.
Ja, er ganske sikker på at det er pga graviditeten :) Men den derre rare greia på utpust skjønner jeg ikke helt. Men så lenge pumpa slår så er jeg fornøyd =P
 
Vet ikke jeg asså, men pumpa mi slår ut av d blå noen ekstra slag for så å roe seg t normalen igjen.. Mest når jeg er sliten og ikke har gjort stort på noen timer.. Har skjedd litt ekstra i svangerskapet.. Tror i alle fall ikke d er noe galt..
 
Jo, jeg synes det er ganske ubehagelig med hard hjertebank når jeg puster ut spesielt kanskje. Hadde nevnt for legen neste gang:)
 
Jeg har det samme hver dag, særlig om ettermiddagen og når jeg ikke er så aktiv. Nevnte det til legen og han syntes det var helt normalt i svangerskapet. Noen ganger har jeg problemer å sovne pga hjertebank forstyrrer meg. Føler du deg svak samtidig? I begynnelsen trodde jeg at det kan være lav blodsukker eller blodtrykk, men sjekket (hjemme) og alt var greit. Jeg tror det er sant at kroppen blir litt sliten av å pumpe for to.
Problemer med og puste har jeg hatt før svangerskapet (massør og fastlegen tenkte det var pga stress som gjorde mellomgulvet stivt), veldig irriterende, men jeg gruer meg hvordan det blir når babyen kommer litt mer opp.
 
Jeg har det samme hver dag, særlig om ettermiddagen og når jeg ikke er så aktiv. Nevnte det til legen og han syntes det var helt normalt i svangerskapet. Noen ganger har jeg problemer å sovne pga hjertebank forstyrrer meg. Føler du deg svak samtidig? I begynnelsen trodde jeg at det kan være lav blodsukker eller blodtrykk, men sjekket (hjemme) og alt var greit. Jeg tror det er sant at kroppen blir litt sliten av å pumpe for to.
Problemer med og puste har jeg hatt før svangerskapet (massør og fastlegen tenkte det var pga stress som gjorde mellomgulvet stivt), veldig irriterende, men jeg gruer meg hvordan det blir når babyen kommer litt mer opp.

Jeg er veldig sliten om dagen, men det er en del pga kvalmen som sitter hele dagen på jobb. Og at jeg er preggers ;)
Jeg har en tendens til å være kortpusta når jeg slapper av, da må jeg noen ganger på en måte ta noen store pustetak. Gubben spør ofte om det er noe galt siden det høres ut som at jeg sukker eller puster sånn oppgitt =P
Jeg skal nevne det for jordmor på torsdag.
Føles ihvertfall en del likt som deg.
 
Jeg hadde det hver dag tidligere selv. Har lavt stoffskifte men fikk sluttet på medisiner før svangerskapet da det ble mye bedre. På første kontroll tok vi nye prøver og de viste at det hadde blitt litt lavt igjen så måtte begynne på levaxin. Merker nesten ikke noe til hjertebank lenger nå :) vet ikke hvordan det er med dere uten men vi med får gjerne lavere stoffskifte tidlig i svangerskapet så vet ikke om det gjelder alle?
 
jeg kjenner igjen det der. holder av og til på å gå rett i gulvet. det er heldigvis helt normalt, men veldig ubehagelig.. bare husk å ta det så mye med ro som du klarer :)
 
Back
Topp