Hjertebank og høy puls

Valmuesøster

Andre møte med forumet
Hadde en ubehagelig opplevelse med skikkelig hjertebank og puls som føyk i været på jobb i dag. Varte i fem minutter kanskje, men føltes mye lengre:eek: Noen som har opplevd lignende?

Jeg har hatt det sånn noen ganger, men ofte relatert til ubehag eller lignende. Skjedde det ut av det blå eller gjorde du noe spesielt? Tenkte du på noe ubehagelig, stod du oppreist en stund eller hvordan skjedde det?

Ja, jeg har vært plaget med det. Har generelt hatt høy puls dette svangerskapet, og våkner ofte på natten av at hjertet raser i brystet. For meg henger det sammen med lavt blodtrykk. Man får økt mengde blod i kroppen når man er gravid, og for å frakte blodet rundt i kroppen må hjertet slå raskere. Blir også tungpustet og får høy puls hvis jeg går opp trapper f.eks. Det skal hjelpe å drikke mye. Mot slutten av svangerskapet er det normalt at blodtrykket går opp lot normalt nivå.

Ja, jeg har vært plaget med det. Har generelt hatt høy puls dette svangerskapet, og våkner ofte på natten av at hjertet raser i brystet. For meg henger det sammen med lavt blodtrykk. Man får økt mengde blod i kroppen når man er gravid, og for å frakte blodet rundt i kroppen må hjertet slå raskere. Blir også tungpustet og får høy puls hvis jeg går opp trapper f.eks. Det skal hjelpe å drikke mye. Mot slutten av svangerskapet er det normalt at blodtrykket går opp lot normalt nivå.

Jeg har også hatt lavt blodtrykk, har det til vanlig også forsåvidt. Så tror nok denne episoden var relatert til lite inntak av drikke, og lavt blodtrykk. Men fy det var ubehagelig.. nevnte episoden til legen i dag, og han mente det ikke var noen grunn til bekymring heldigvis:)

Jeg har det helt likt. Kommer av lavt ferritin nivå hos meg, i tillegg til de fysiologiske endringene. Veldig ekkelt til tider:woot:

Sniker fra marsgruppa.
Jeg har ofte hjertebank og ekstraslag. Har lavt BT og sliter med hyperemesis, så jeg veit det kommer hvis jeg har spist og drukket dårlig og fått for lite søvn. Veldig ubehagelig når det står på men helt ufarlig:)

Back
Topp