Hjertebank / hjerteklapp

Fruflis

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Jeg sliter med ekstra hjertebank hver eneste dag. Det kan vare i 1-3 timer i strekk og er ufattelig slitsomt og ubehagelig. I starten var jeg redd, helt til jeg fant ut at det kan være vanlig i svangerskap mtp økt blodmengde og at hjertet jobber hardere. Har ikke fått pratet med legen om det enda, da jeg ikke skal på første svangerskapskontroll før på mandag (13+0).

Er det andre som opplever dette? Det kjennes ut som at hjertet hopper over noen slag, slår dobbeltslag og at det banker så hardt at det føles som brystbeina skal knekke til tider. Det skjer uavhengig av fysisk aktivitet og hvile - kan komme når som helst, plutselig.

Jeg hadde også det slik i mitt svangerskap. Ekkelt, men ikke noe farlig:)

Får det om eg går i oppoverbakker. Det er nok normalt, men forstår det er ekkelt:/

Opplever også dette i blant. Veldig ekkelt :/

Jeg sliter med ekstra hjertebank hver eneste dag. Det kan vare i 1-3 timer i strekk og er ufattelig slitsomt og ubehagelig. I starten var jeg redd, helt til jeg fant ut at det kan være vanlig i svangerskap mtp økt blodmengde og at hjertet jobber hardere. Har ikke fått pratet med legen om det enda, da jeg ikke skal på første svangerskapskontroll før på mandag (13+0).

Er det andre som opplever dette? Det kjennes ut som at hjertet hopper over noen slag, slår dobbeltslag og at det banker så hardt at det føles som brystbeina skal knekke til tider. Det skjer uavhengig av fysisk aktivitet og hvile - kan komme når som helst, plutselig.
Ja, jeg er også plaget med det! Spesielt når jeg er varm! Eks etter dusj!

Jeg er plaget med dette til vanlig, og nå som jeg er gravid har det blitt værre - sikkert normalt, men veldig ekkelt :wideyed:

står på preglife appen at man kan oppleve dette den uken og at man ikke skal bekymre seg :)

Jeg har også mye oftere hjertebank enn før, men det er av veldig kort varighet om gangen. Har også lest at det er normalt :)

Back
Topp