Hjertebank/høy puls

Spirevipps

Forelsket i forumet
hadde dusjet begge ungene i går og det ble litt styr. Var nede og hentet klær på rommene deres da jeg fikk skikkelig hjertebank . Altså hjertet dundret avgårde. Pulsen og. Måtte legge meg ned, det gikk over etter noen minutter .. ekkelt.. var en del svimmel med de to første , fikk litt tåkesyn og måtte legge meg osv... er dette blodtrykksfall kanskje? :-/
 
Jeg kan ikke svare på hva det er dessverre, men opplever det samme innimellom i dette svangerskapet. Hadde det ikke sånn de to forrige gangene.
 
"Mange gravide opplever en følelse av at hjertet banker hardere og fortere enn før. Dette symptomet i svangerskapet er stort sett uskyldig, og årsaken til at det blir slik er at hjertet må pumpe mer blod rundt i kroppen og til livmoren. Hjertet må derfor slå raskere for å sikre kroppen den nødvendige blodtilførselen. Hjertebank blir mer fremtredende når du anstrenger deg, fordi hjertet da må jobbe ekstra hardt." Fra www.nhi.no ;)
 
Har også hatt perioder med veldig høy puls.
 
Har hatt høy puls og hjertebank siden fredag, skikkelig ubehagelig. Dro til legen på mandag. Ble sykemeldt 50% i 2 uker. Pluss at jeg har kastet opp en del kvelder pga stress.
 
Jeg hadde det noen ganger med førstemann, husker ikke helt om jeg tok det opp med legen, men det gikk veldig fint :)
 
Jeg har høy puls hele tiden og hjertebank husker jeg at jeg fikk en gang eller to forrige svangerskap.
 
Back
Topp