hjerneskade etter igangsetting *link*

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
http://www.babyverden.no/Fodsel/Leserhistorier/Tale-3-ble-hjerneskadd-av-igangsettingsmedikament/

Jeg stusset litt over dette:
- Sakkyndig mener at barnet mest sannsynlig ville unngått skade hvis mor hadde blitt værende på sykehuset.
Men så står det:

I mellomtiden prøvde jordmoren å feste CTG på magen hennes for å sjekke hvordan jenta i magen hadde det. 

– Det tok lang tid før de fant fosterlyden. Etter en stund trodde de at de hadde kontroll, men det viste seg at det ikke var Tales puls de fant, men min, forteller Tone. 

For da vannet ble tatt og elektrode ble festet på Tales hode, var pulsen veldig svak.

Det er jo sikkert cytotec som er årsaken, men å være på sykehuset hjelper på ingenting om jordmoren ikke har kontroll...?

Uansett et tragisk utfall!

Det er et tragisk tilfelle, men vi vet jo svært lite om dette var en riktig avgjørelse eller om det var en veldig feil avgjørelse.
Det var kanskje feil i dette tilfellet, men er det feil i andre tilfeller?
Er risikoen for komplikasjoner større hvis man bruker dette eller hvis man ikke gjør det?

Dette er en sak som jeg egentlig ikke synes hører hjemme på et diskusjonsforum, for det er svært, eller rettere sagt ingen, her inne som har noe som helst kompetanse til å uttale seg om det som har skjedd, det som burde ha skjedd, eller det som kunne ha skjedd.

Tragisk for de som er rammet da, må være vondt å leve med at det kunne vært annerledes.

Løsa skrev:
Det er et tragisk tilfelle, men vi vet jo svært lite om dette var en riktig avgjørelse eller om det var en veldig feil avgjørelse.
Det var kanskje feil i dette tilfellet, men er det feil i andre tilfeller?
Er risikoen for komplikasjoner større hvis man bruker dette eller hvis man ikke gjør det?

Dette er en sak som jeg egentlig ikke synes hører hjemme på et diskusjonsforum, for det er svært, eller rettere sagt ingen, her inne som har noe som helst kompetanse til å uttale seg om det som har skjedd, det som burde ha skjedd, eller det som kunne ha skjedd.

Tragisk for de som er rammet da, må være vondt å leve med at det kunne vært annerledes.

nå tenkte ikke jeg å diskutere denne enkteltsaken, men den generelle oppfølgingen man får på sykehuset.

Det var jo ikke selve medikamentet som skadet barnet, det var det at hun ble sent hjem slik at dem ikke hadde oppfølging på pulsen til barnet..hadde dem hadd henne under kontroll så hadde dem jo tatt KS da pulsen på barnet sank.

suttelutt skrev:
Det var jo ikke selve medikamentet som skadet barnet, det var det at hun ble sent hjem slik at dem ikke hadde oppfølging på pulsen til barnet..hadde dem hadd henne under kontroll så hadde dem jo tatt KS da pulsen på barnet sank.

det var nettopp det jeg reagerte på - da hun var på sykehuset og de skulle kontrollere pulsen på barnet klarte de det ikke! hva er vitsen da? hjelper ikke om hun er på sykehuset dersom overvåkningen av barnets puls uteblir...

Back
Topp