Hjernerystelse og soving

|Lica|

Forumet er livet
Hva kan skje hvis et barn sover når det har hjernerystelse?

ikke helt sikker jeg, men mener å lest eller hørt at de ikke skal sove så mye når de har fått hjernerystelse, i allefall følge med dem mens de sover.

de kan sovne inn til koma har jeg hørt...

har jeg hørt å.. [:-]

Jeg hadde en ganske KRAFTIG hjernerystelse da jeg var 19 - da svima jeg av, og legene hadde litt problem med å vekke meg med det samme, men jeg hørte dem snakke om meg[&:]  ekkelt[:'(]

Det er vel ikke så mye som kan skje hvis barnet sover, men det blir vanskeligere å observere barnet når det sover. Men en bør vekke barnet hver time for å sjekke at det ikke er bevisstløst eller sløvt. Dersom barnet virker sløvt må man jo kontakte lege. På sykehuset brukes det lommelykt og man lyser på øyet til barnet for å sjekke at pupillen trekker seg sammen når det kommer lys på øyet, men det er vanskelig for en som ikke er vant til det å vurdere dette. Faren med hjernerystelse er jo hjerneblødning, og hvis barnet sover og ikke blir observert, kan dette oppstå og utvikle seg uten at en legger merke til det før det har gått lang tid

uffda. Elias falt å slo hodet sitt ganske kraftig i sted. og ble med en gang slapp og sovnet i armene mine. Noe han aldri gjør..
Da bør jeg gå inn å vekke han da..[&o]

Uff da! Er som oftest helt ufarlig, men jeg ville vekket han innimellom ja, for å sjekke...

Stakkars lille gutten din[:(] Det tyder jo på at han har fått en hjernrystelse og jeg ville nok vekket han hver time for å få sjekket bevistheten hans. Som oftest så er det jo ikke noe farlig,men det er bedre å være på den sikre siden!! ..-sønnen min falt og slo hodet sitt og legen sa at han hadde fått en veldig kraftig hjernrystelse,vi vekte han hver time hele kvelden og på den måten så fikk vi avdekket at bevistheten hans forandret seg.. På sykehuset bekrftet de at han hadde fått blødninger inne i hodet.. Alt har gått veldig bra med han så jeg mener ikke å skremme deg,men bare forklare hvor viktig det er å følge med og vekke gutten din.

ORIGINAL: Lica86

uffda. Elias falt å slo hodet sitt ganske kraftig i sted. og ble med en gang slapp og sovnet i armene mine. Noe han aldri gjør..
Da bør jeg gå inn å vekke han da..[&o]
Å huff da[&o] Da adrian falt ut av sengen og slo hodet sitt ble han slik etterpå også,så vi ringte legevakten og de sa at vi skulle se på balansen hans og den var ganske ustødig,så vi reise på legevakten,men alt var bra da[:)] Så bare se om han går i ting og san..

ORIGINAL: *buffy*

ikke helt sikker jeg, men mener å lest eller hørt at de ikke skal sove så mye når de har fått hjernerystelse, i allefall følge med dem mens de sover.

signerer 

Jeg vekket han og tok han med ut på trilletur. Nå er vi nettopp kommet hjem fra en 3 timer lang tur og han er like blid som alltid, går og løper[:)]
Så det gikk heldigvis bra!![:)]

Back
Topp