hjernehinnebetennelse

sandra 22

Gift med forumet
Noen her inne som har\hatt hjernehinnebet..???

hvor lang tid evt.tok det før dere var tilbake til jobb,å kunne leve normalt igjen?

aner ikke, men dytter litt for deg[:)]

Jeg hadde hjernehinnebetennelse da jeg var gravid med minsten.
Nå finnes det jo forskjellige "typer" hjernehinnebetennelse, men det tok fryktelig lang tid for meg å komme meg på beina igjen hvertfall.
Jeg ble innlagt 18/5 og kunne ikke se tv, lese, ha på lys, bevege blikket i det hele tatt på hvertfall 2 mnd. Det var en ubeskrivelig smerte i hodet bare jeg åpnet øynene. Kunne bare ligge helt stille i et mørkt rom med bind for øynene.
I august var jeg noenlunde ok igjen, (ok i den forstand at jeg klarte se nyhetene på tv med solbriller på før jeg måtte legge meg nedpå igjen) men fikk fortsatt ikke lov å kjøre bil. Jeg satt da på med en venninne på en biltur til hytten. Turen tok 2 timer. Den bilturen tok fullstendig knekken på meg og jeg måtte bli på hytten i nesten 3 uker før jeg orket turen tilbake.
Tror nok det var det at jeg fulgte med på veien selv om jeg ikke kjørte selv som gjorde det.
At jeg konsentrerte meg helt uten å tenke over det.

Jeg hadde termin i desember og var sykemeldt helt til da.
Det var en stund snakk om at jeg måtte ta ks fordi legene mente hjernen ikek ville tåle det trykket en vaginal fødsel medfører.
Heldigvis slapp jeg det da alle tester viste at betennelsen var helt borte.

Med hånden på hjertet; det er det verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Det sammenlignet med to fødsler uten smertestillende whatsoever. Skulle heller født en unge i mnd enn å få det der igjen.

Hvis du har fått hjernehinnebetennelse nå, ønsker jeg deg all mulig bedring, jeg unner ikke min verste fiende en sånn omgang.

Takk for svar...

ja jeg fikk hjernhinnebetennelse dagen jeg gifta meg...
Har vært sykemeldt i 5 mnd,å er langt ifra bra[:(]
Tar morfin på mine verste dager,holder på å bli tullete[&:][:(]

Åssen er formen din nå?

Ånei.. herregud for en timing. :(

Det er 4 år siden jeg hadde det, så jeg er helt fin nå. Merker ikke noe til det i det hele tatt.
Men som sagt, det kan godt hende vi har hatt forskjellige typer betennelse.
Jeg var syk hvertfall fra mai til okt/nov, men frisk i desember igjen.
Var jo som sagt gravid så jeg kunne ikke ta sterke smertestillende heller. Gikk i paracet.. som selvfølgelig ikke hjelper en døyt mot de smertene der.

uff synst synd i deg som ikke kunne ta noen annen smertestillende...
Ja dette her er helt jævlig,tåler jo ingen ting[&o]
å håper jeg snart blir frisk å rask så jeg kan bli den mammaen jeg var for gutten  min,å den kona jeg skal være for mannen min[;)]Han som har vært husfrue her i huset nå[:D]

Godt å høre att man faktisk blir helt frisk av det her,akkurat nå så synst jeg ikke det ser så lyst ut..
Men får håpe håpe..

Tusen takk for svar,var så godt å få høre md noen som virkelig har hatt det her,er 98% som ikke sjønner hva dette her er for noe??Å att det kan ta tid å bli frisk!!
Å det er veldig vondt[:(]

Huff[:(]
Ønsker deg god bedring[;)]

Jeg hadde hjernehinnebetennelse når jeg var 36 uker på vei med vesla her, låg 1 uke på sykehuset da det sto på som værst. Ellers gikk det ganske fort over og jeg var "normal" etter 2 uker, men hodepina satt i litt lengre...

Nå hadde jeg virus versjonen og ikke bakteriell heldigvis, så jeg tenker meg at bakterie versjonen er litt værre og hardere....

Huff[&o][&o]

Ønsker deg god bedring!!!!

Klem klem

Back
Topp