Hjemreise

nr 3 på tur.

Forelsket i forumet
Da begynner tiden å nerme seg for hjemreise.
Mange tanker som svirrer i hodet. fra bekymringer, glede, praktiske gjøremål. Hoff har ikke engang søkt på foreldrepenger!!

Gleder meeg til å komme hjem, men blir ganske skummelt.
Noen som har noen forslag på regelverk en kan bruke for å holde pappan hjemme. ønsker ikke at han skal dra ut på sjøen å bli borte i 5 uker. Overgangen til å ta meg at et prematurt barn helt alene, pluss 2 barn samt hushold og daglige gjøremål, fra å ha gått på sykehus siden 2 mai er svært skremmende. Sosionomen her er sykmld. :(

Men ellers så går det ganske bra her. ammingen bynner å komme igang. han har snart ikke noe utstyr koblet til seg og pustepausene blir ferre og ferre. :D

Så fint at dere snart får komme hjem. :)
Jeg kan dessverre ikke noe om reglene rundt dette, men jeg antar at dere har fått pleiepenger nå? Her står litt om rettigheter: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article481133.ece.
Dere har kanskje alt sjekket muligheten for å få dette etter hjemreise også for den andre forelderen som ikke har permisjon slik at pappaen kan bli hjemme lenger? Lykke til uansett. :)

Godt å høre at dere er hjemme snart. Kos dere hjemme og det er nok bare å ringe NAV, eller ta turen innom de, det er nok best.

Hei! Nå har du kanskje funnet ut av dette selv, men løsningen er vel at du blir sykemeldt (du må jo bli rimelig sliten av dette:)), for da får han overta dine rettigheter mens du er sykemeldt og dere begge får være hjemme.

Back
Topp