Hjemmeverende ??

Isabellsmamma

Andre møte med forumet
Dere som er hjemmeverende, hvor mye lever dere for i månden ??
Har dere god eller dårlig råd ?
Å hva gjør dere når dere bare går hjemme ?

Jeg går hjemme. Har 4 barn på 5, 4, snart 2år, og 6mnd.
Lever av mannens inntekt (ca 26 høvdinger etter skatt) kontatstøtte for 1barn, barnetrygd for 4, og min lille støttekontaktjobb på 2500.
De 2 eldste er i bhg 3 dager i uka hver...
Har nok å gjøre om dagene ja [8D]

Jeg har 10.000 ca.
Løper på møter, dagen lang. [:)]
Og rydder,vasker, shopper, ordner saker og ting, er med venner, henger, og koser meg. [8D]

Jeg er alene med 1 barn og har lever akkurat nå på stønader fra nav og bosøtte. Permisjon gikk ut i juni 10. utbetalt ca 18 000. 10 000 i husleie. Dyrt å leie i denne byen[&:] Begynte for 1 uke siden å ta to fag på skole. Men det er bare 7 timer tilsammen i uke på kveldstid.
Mini er ikke fått barnehageplass enda.
Jeg kjeder meg noe sykt hjemme. Har jo nok å rydde på og slikt, men det er ikke akkurat kjekt kun drive på med slikt i lengden. Det jeg minst liker er at alle dager virker så like når man går hjemme[>:] Er ikke alltid noe å finne på hver dag. Ikke har jeg råd til å betale for aktiviteter hele tiden heller. Har greit nok med penger, men sliter med engang det kommer ekstra regninger. Slik som nå når strømmen er HØY og lisens kom samtidig..
Da har jeg måtte låne penger for å få råd til bøker til skolen.
Gleder meg til å kunne gå mer på skole eller å få jobbet litt!

ORIGINAL: vinterkyss

Lever av mannens inntekt (ca 26 høvdinger etter skatt) kontatstøtte for 1barn, barnetrygd for 4, og min lille støttekontaktjobb på 2500.

my lord, det kan jeg da skjønne! du er så flink jente!! stå på :))

Nok å gjøre med to små hjemme :-)
Og så går vi i åpen barnehage 2-3 dager i uka i nabokommunen.

Vi har god nok råd. Føler ikke at vi må inskrenke oss veldig. Har kontantstøtte for 1 og 2 barnetrygd i tillegg til mannens inntekt

jeg jobber ca 20 prosent, har minsta hjemme, elstemann er på skola, men ikke sfo og mellomste er i bhg. har ett par møter i uken som jeg må på, er ca 3.5 mil en vei til det. å jeg har nok å gjøre hjemme. er ikke snakk om å sitte i ro hele dagen. nei det går stortsett i ett fra kl 06 til ca kl 20. elstemann går på skola ca kl 08,10- nr to blir levert i bhg ca kl 09. så e5r det ofte å ta med seg minsta ut og hunden, så er det enten på jobb el bare ut å lufte unger å hund, el å bli kjørt på møte. minsta legger seg ca 12 å da er det støv tørking, kles vask, oppvask ol så er skolegutten hjemme ca 14.30, da er det lekser, så middag til han i bhg å gubben kommer hjem, så er kl fort 17-18, så er det barnetv tid, så er det opprydding, støvsuging, kvelsmat og leggiong. synes faktisk ikke at dagene har nok timer[8D]

ORIGINAL: Habib Galbiii

ORIGINAL: vinterkyss

my lord, det kan jeg da skjønne! du er så flink jente!! stå på :))

Tusen takk [:)]

Back
Topp