Er det noen her?
Jeg lurer på et par ting..
Jeg lurer på et par ting..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da må dere diskutere det. Er det verdt å ha felles økonomi mot at du er hjemme med barna?Hm, okei.. vi har jo ikke felles økonomi, å jeg føler det blir helt feil at han skal betale mine ting, og alt annet..
Vet ikke om det er verdt det, hvis man aldri har råd til å ta med barna ut på ting, som gjerne har inngangsbillett osv..
Ja ser den, men skal man gå hjemme, så opplever aldri ungene noe nytt, hvis man ikke har råd til å ta de med på ting. Det er veldig litd spennende som skjer i hverdagen, i hjemmet, så jeg mener det er greit å skape nye minner også på andre måterDa må dere diskutere det. Er det verdt å ha felles økonomi mot at du er hjemme med barna?
De som er hjemmeværende synes som regel at det å kunne være med barna sine hele dagen, å kunne dele alle øyeblikk og den nærheten man (forhåpentligvis) får av det er mer verdt enn å kunne dra på tivoli![]()
Det finnes mye gratis man kan gjøre. Dessuten er jo barnetrygden til barna, så da har du 970kr per unge å bruke på ting som koster penger.Ja ser den, men skal man gå hjemme, så opplever aldri ungene noe nytt, hvis man ikke har råd til å ta de med på ting. Det er veldig litd spennende som skjer i hverdagen, i hjemmet, så jeg mener det er greit å skape nye minner også på andre måter
Det er ikke det jeg mener heller, men som jeg skrev tidligere, synes jeg ikke det er rett at samboeren skal betale alt. Bil, hus, forsikring, tv, nett, mobil, osv. Var derfor jeg lurte på om det var noe mer stønader msn kunne søke på, enn kontantstøtte, og barnetrygda man får.Det finnes mye gratis man kan gjøre. Dessuten er jo barnetrygden til barna, så da har du 970kr per unge å bruke på ting som koster penger.
Personlig mener jeg at ungene tjener mye mer på gratis ting, enn ting søm koster penger i lengden. Det er minnene og følelsene som betyr noe. Det er koseligere med en piknik i skogen enn å rusle rundt på tivoli eller å gå på kino.
Men du har rett til å mene det du vil, men hvis den eneste grunnen til å ikke være hjemme er at man ikke får gjort masse ting som koster penger, da burde man kanskje tenkt litt på hva som er viktig![]()
Da blir det nok vanskelig.Det er ikke det jeg mener heller, men som jeg skrev tidligere, synes jeg ikke det er rett at samboeren skal betale alt. Bil, hus, forsikring, tv, nett, mobil, osv. Var derfor jeg lurte på om det var noe mer stønader msn kunne søke på, enn kontantstøtte, og barnetrygda man får.
Hvis du ikke synes det er riktig at den i familien som jobber skal betale alt, så er dere vel ikke riktig type familie til at den ene skal være hjemmeværende? Det sier seg vel nesten selv at hvis den ene ikke skal jobbe, så må den andre tjene alle pengene. Uten felles økonomi, og felles oppfatning av at hjemmearbeid er like viktig som lønnet arbeid, så tror jeg det er veldig tåpelig å bli hjemme. Jeg synes også det ville vært veldig rart om det skulle finnes stønader for folk som ikke vil jobbe...Det er ikke det jeg mener heller, men som jeg skrev tidligere, synes jeg ikke det er rett at samboeren skal betale alt. Bil, hus, forsikring, tv, nett, mobil, osv. Var derfor jeg lurte på om det var noe mer stønader msn kunne søke på, enn kontantstøtte, og barnetrygda man får.