Hjemmestrikkede henteklær?

Linni_83

Andre møte med forumet
Nå er vi (endelig) i 2013, og jeg føler det nærmer seg at lillegull skal komme :) Lurer på om det er mange som har strikket egne henteklær? Kjøpt noen spesielle klær i butikken? Eller tar dere bare på noe "vanlige" klær når dere skal hjem fra sykehuset.

Selvfølgelig stas med litt fine klær hjem fra sykehuset. Men for vår del så bli det ikke akkurat lange turen, og litt usikker på hvor mye tid/penger jeg skal bruke på det. Kommer jo uansett til å ha på en varmedress utenpå. Hva tenker dere å gjøre?

Jeg elsker å strikke da, så jeg har begynt på hentesett :-) ImageUploadedByBV Forum1357142520.823225.jpg
Mulig det er bortkastede penger og tid, men jeg koser meg med det.

I min familie er det nesten blitt obligatorisk med hentesett ;) jeg strikker selv, men den stolte mormor har tatt på seg oppgaven denne gang ;) gleder meg til å se det ferdig! Synes slett ikke det er bortkasta penger! Ta godt vare på d så kan du kanskje være så heldig å få se dine barnebarn i det ;)

Mamma skal stikke for meg. Det blir en søt rosa kjole med jakke til.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Her har oldemoren til lillegutt strikket hentesettet :) Både jeg og min mor har strikket en del i tillegg

Mamma ha strikka Marius kjole/tunika som me ska bruka som hentesett. Ho kjem nok til å strikka ein jakke og te å ha utapå når me ska i bilen :)

Har begynt å strikke til lillebror ja :) Elsker å strikke, spesielt sånne søte små klær ;)

Jeg strikker masse for tiden, men jeg har ikke planlagt noe hentesett. Det kan godt være at det bare blir et sett som vi har kjøpt også:)

Så heldige dere er dere som har noen som kan strikke, eller er flinke til å strikke selv. Dere må gjerne legge ut bilder når det er klart ja :)
Lurte selv på om jeg skulle prøve meg på en bukse. Vet ikke om det blir til hentesett eller bare brukt etterpå. Må kanskje se hvordan den blir først, ting har nemlig en tendens til å ikke bli helt i den str. som er planlagt når jeg strikker ;) Noen som har tips til noen fine oppskrifter? Lurte litt på "bukse uten seler" fra boken "Myk start". Må bare få tak i boka først :)

Back
Topp