Hjemmelaget

tuffee

Flørter med forumet
Hjemmelaget barnemat ?? Noen som har prøvd å mose mat i foodprossesor til ungene ? Svigermor sier til stadighet at jeg har da foodprossesor så hvorfor ikke lage litt mat på glass selv, men, hva kan dem og hva kan dem ikke spise daa . . .Jeg vet dem ikke skal ha erter, kål, salt , krydder, honning, melk, . . . Men sånn som fiske gratteng, gulrøtter, poteter, kylling, pasta osv osv ? kan jeg lage det a det meste vi spiser, men selvfølgelig før det er krydret ?

Og hva skal dem ikke ha a frukt ? Kan jeg f.eks la han få smoothie som dessert? som er heelt finmost . .

Han er fem måneder om noen dager . . . så vi har akk begynt m middagsglass. Men jeg tenker litt fremover og, kan jo fryses, så jeg luurer :) Føler meg litt teit som spør så fælt, men føle meg litt blåst når det gjelder det her :p

http://www.barnemat.com/ - her står det noen oppskrifter og tips .
Men jeg lurer litt jeg også, så følger med videre ! [:)]

Hvis du skal mose mat som dere har til middag så vær forsiktig med krydder... ta av maten du ska gi til babyen før du krydrer :)

Jeg skal begynne med most gulrot og etterhvert tilsette litt og litt.... potet, smør, kjøtt.... sånn.... hvis du skjønner... starte litt forsiktig...

Jeg koker gulrøtter og poteter, moser i blendet og vips ferdig:) kommer til å ha litt kjøtt oppi når hu nærmer seg 6 mnd:)

Laget fruktmos i går, med elpe, pære og banan =) Kokte eple/pære litt først.
Han grein litt på nesa, men det gikk da ned[:-] Foreløpig gir vi små smaksprøver så fryser ned i terninger.

jeg lagde poteter ,gulerot , brokoli og blandet litt leverpostei inn i det etterpå og det likte snuppa kjempe godt[:)] mosa alt godt i sammen

til nå har jeg bare kokt svisker. senere blir d nk litt middag også hvis jeg får han til å spise de. Eldtsemann likte ikke hjemmelaget før det kom mais i[:)]

brokkoli, gulrot, mais potet og svinekjøttdeig med olje og litt kraft var en hit her

Jeg lagde til størstemann, tenkte faktisk ikke så mye på hva jeg puttet oppi, men uten krydder/salt selfølgelig og så blandet jeg ofte med morsmelk.... gulerot og pastinakk brukte jeg mye... gir jo litt sødme...det syns han var godt... [:D]

Back
Topp