hjemmelaget...

Nam, jeg elsker lapskaus:) (Har aldri smakt noe annet enn hjemmelaget da;)

ORIGINAL: baby2011?

det er mange som spiser lapskaus på boks har heller aldri smakt det men... er ikke alle som er like vant til att alt er hjemmelaget[:)]

ORIGINAL: RuttiTutti

det er mange som spiser lapskaus på boks har heller aldri smakt det men... er ikke alle som er like vant til att alt er hjemmelaget[:)]

Har skjønt det. Det rareste er brun saus på pose synes jeg, kan da umulig gå fortere enn å lage det fra bunnen av? (Altså med buljong eller kjøpekraft av noe slag da, ikke alltid man har kraft, det skjønner jeg.)

Vi lager ikke lapskaus,vi lager spaghetti og kjøttdeig [8D]

nomnom. det er jo så godt. fikk jeg skikkelig lyst på nå, men her blir det pølse og potetmos [8D]

ORIGINAL: RuttiTutti

Har skjønt det. Det rareste er brun saus på pose synes jeg, kan da umulig gå fortere enn å lage det fra bunnen av? (Altså med buljong eller kjøpekraft av noe slag da, ikke alltid man har kraft, det skjønner jeg.)

Ser den, men det smaker bare IKKE godt når jeg lager det fra scratch altså. Eneste som blir bra er sausen jeg lager til ribba til jul.

Dere som er flinke på husmannskost - kan dere ikke legge ut oppskrift/fremgangsmåte a? Lapskaus er en av de få middagsrettene som faktisk frister litt.

Aldri smakt annet enn hjemmelaget lapskaus jeg heller.
Brun saus på pose bruker jeg heller ikke, men jo, det er raskere. (Jeg lager i alle fall ordinært brunsaus med bruning, det er mer styr. Men beeeeeeeeeeeeeeeedre) Mamma bruker det, av den enkle grunn at hun har et kronisk magesår som gir henne mye plager, hjemmelaget brun saus blir for sterk kost for magen, men posesaus tåler hun. (dessuten har hun fått diabetes nå, og det heter seg da at "må du spise saus, bruk posesaus", da det er mindre kalorier i dem enn de hjemmelagede....) Men jeg foretrekker hjemmelaget ja.

vi hadde også spagetti og kjøttsaus i dag, som Camilla, men med juks da, saus på glass... Lapskaus er godt, men det er somregel noe vi har dagen etter en "skikkelig god, gammeldags søndagsmiddag", kjøtt, poteter og saus, for da bruker vi restene...

ORIGINAL: Rafi

Det hørtes veldig godt ut altså!! Hjemmelaga er klart best ja [:D]

Back
Topp