Hjemmelaget voksi

*FrøkenFryd**

Flørter med forumet
Skal prøve meg på hjemmelaget voksi! Trenger jo en varm pose nå som vesla kommer i jaunar! [:D]
Har laget 1 før, var KJEMPEENKELT!

Har bestilt sort poplin som er vinn og vannavvisende, til å ha på utsiden, og lilla katvig sengesett på innsiden.

Flere som har laget før eller skal lage? [:D]

Lekkert sengesett!

Vi har voksipose vi, så blir nok å bruke den igjen...

ORIGINAL: Gæmmis

Lekkert sengesett!

Vi har voksipose vi, så blir nok å bruke den igjen...

Er fullstendig forelsket i det jeg ja...[:D]

Det var et fint stoff!

Jeg skal sy teppe til å ha i grinda jeg da,men har ikke funent noe fint stoff i noen butikk enda..
Men var lurt med dynetrekk da[:)]

Vi har en ubehandla ullpose fra lillemann som vi skal bruke til snuppa også, så ingen voksi på oss.

ORIGINAL: Kidada

Nice!

Har sikkert 10 stk liggende fra forrige man. Fikk litt dilla..

Med bever nylon
Rein bomull..
Fleece
Poplin osv osv osv.. og 2 ulike typer.. Og noen med hull til seler andre ikke.. hehe

Moro å sy [:D]

Hvilke stoffer vil du anbefale å ha inni posen? Og er det nødvendig med poplin utenpå?

har laget noen til venner og skal lage en til småen.
har brukt poplin på utsiden og flanell, bommul og en type bamse flees inni.
kjempe deilig alle sammen.
lenge siden jeg har laget nå så gleder meg til og beg igjen.

ORIGINAL: MarcusMamma

har laget noen til venner og skal lage en til småen.
har brukt poplin på utsiden og flanell, bommul og en type bamse flees inni.
kjempe deilig alle sammen.
lenge siden jeg har laget nå så gleder meg til og beg igjen.

Hva liker du best av flanell, bomull og fleece da?
Er så usikker, stoffet jeg har kjøpt er bomull, håper bare det blir varmt nok? [:)]

ORIGINAL: *Frøken Strøken*

Nice!

Har sikkert 10 stk liggende fra forrige man. Fikk litt dilla..

Med bever nylon
Rein bomull..
Fleece
Poplin osv osv osv.. og 2 ulike typer.. Og noen med hull til seler andre ikke.. hehe

Moro å sy [:D]

Hvilke stoffer vil du anbefale å ha inni posen? Og er det nødvendig med poplin utenpå?

Mine erfaringer er at jeg liker best bomull inni. Fleece blir fort klamt. (men har noen hele fleece poser også, som jeg har brukt nå på våren, funker greit når han sitter oppe)

Synes det er greit med poplin eller beavernylon utapå, så holder det unna litt regn om det skulle komme. Ellers er du avhengig av skvettler/regntrekk på vogna. Kommer jo an på hva du synes er greiest.

Og så lager jeg alltid en liten glidelås i sida, så jeg kan bytte mellom tykke og tynne dyner i posene [:D]

Da blir det bomull og poplin [:D]
Gruer meg til å sy hull til seler, vet du noen enkel måte å gjøre det på?

hvor kjøper dere stoff da jenter??? lyst å ønske meg penger i bursdagsgave og kjøpe meg symaskin. er så masse jeg har lyst å prøve!! 

Stoff og stil har mye pent stoff.
ORIGINAL: annem82

hvor kjøper dere stoff da jenter??? lyst å ønske meg penger i bursdagsgave og kjøpe meg symaskin. er så masse jeg har lyst å prøve!! 

Har kjempe lyst å sy en jeg også, men er svært lite dreven på symaskina dessverre [8D]
Kan nesten ikke sy rett også går ofte pedalen amokk og syr alt for fort hehe

Hva bruker dere inni? Sommerdyne eller tykk dyne?

Noen som har oppskrift?

Jeg kan hverken strikke eller hekle, men sy det kan jeg klare og symaskin har jeg!

Kjøper poplin som er vannavvisende her; http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mode.aspx?group_id=4853&articleid=14428

Trenger ca 2 meter. [:D]

ORIGINAL: lava

Har kjempe lyst å sy en jeg også, men er svært lite dreven på symaskina dessverre [8D]
Kan nesten ikke sy rett også går ofte pedalen amokk og syr alt for fort hehe

Hva bruker dere inne? Sommerdyne eller tykk dyne?

Brukte tykk termodyne sist, og den ble ALTFOR stor, fikk ikke plass i sportsdelen engang!
Tror jeg kommer til å bruke sommerdyne eller tynn dundyne denne gangen [:D]

ORIGINAL: *FrøkenFrydsen*

Kjøper poplin som er vannavvisende her; http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mode.aspx?group_id=4853&articleid=14428

Trenger ca 2 meter. [:D]

WOW! Du er kjempegrei altså... [:D]

Beklager at jeg "bryter meg inn her", er fra Februar forumet så jeg er bare rundt og snoker litt. [;)]

Jeg vil også gjerne prøve meg på en av disse, noen som har "bruksanvisning"? [8|]

Klem fra Fnissa

Skal vi se, kan prøve å forklare..[:D]

Du klipper poplin-stoffet, innerstoffet og dyna som vist på bildet nedenfor, så syr du sammen poplin og innerstoffet på vranga, vrenger så dette og putter dyna inni.
Glidelås, eller tråder for å lukke posen må du sy samtidig som du syr sammen poplin og innerstoff.

Kan være lurt å sy på knapper eller glidelås i bunnen så man kan skifte ut sommer/vinterdyne.

VIPS-ferdig! [:D]

ORIGINAL: fnissa

Tusener av takker til deg... [:)]

Ikke no problem, håper du skjønte det jeg skrev! [8D]
Ellers står det mye her;

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5478830

Back
Topp