hjemmelaget tomatsuppe.

vw*engel

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
noen som har oppskrift på ei god hjemmelaget tomatsuppe?

har ei jente med melkeinntoleranse så posesupper er neinei her.
:) tenkte å prøve å lage selv.
det gjør ikke noe om oppskrifta inneholder melk, jeg bare bruker soyamelk/fløte :)

Ingen anelse om den er god da, men meljevning (mel og vann) og ha i tomatpure, moste tomater.

Tenkte meljevning siden du ikke kan bruke melk.

Jeg bruker hakkede tomater (fåes på boks), koker disse med litt vann, du ser an hvordan du vil ha konsistensen, og smaker til med krydder. Blir bedre enn posesuppe:)

denne syns jeg er god :)

Dette trenger du til:

Tomatsuppe
2 løk
1 ss olivenolje
1/2 ts timian
2 ss persille
2 ss basilikum
2 bokser hermetiske tomater
1 l vann
2 terninger grønnsaksbuljong
1/2 ts salt
1/4 ts pepper
200 g strimlet kokt skinke
200 g kokt fullkornspasta

Slik gjør du:
Finhakk løken og fres den lett i stekepannen med olje. Ha i finhakket persille, timian og basilikum, og rør noen minutter. Tilsett hakkede hermetiske tomater og kok opp suppen. Mos suppe med stavmikser, slik at du får en jevn og fyldig suppe. Smak til med salt og pepper.
Tilsett kokt pasta og strimlet skinke mot slutten.
Server med grove rundstykker til.

Jeg bruker dette: Løk, hvitløk, 1 gulrot, 1 boks tomater, 1 liten boks tomatpuré, vann, 1 buljongterning, ferske urter og evt litt krydder. Og så kjører jeg alt i blenderen eller med stavmikser 

Stine09 skrev:

Dette trenger du til:

Tomatsuppe
2 løk
1 ss olivenolje
1/2 ts timian
2 ss persille
2 ss basilikum
1 l vann
1/2 ts salt
1/4 ts pepper

Slik gjør du:
Finhakk løken og fres den lett i stekepannen med olje. Ha i finhakket persille, timian og basilikum, og rør noen minutter. Tilsett hakkede hermetiske tomater og kok opp suppen. Mos suppe med stavmikser, slik at du får en jevn og fyldig suppe. Smak til med salt og pepper.

da prøver jeg denne :D
men skinke??

jeg har akkurat lært å ta på noen osteskiver oppå tomatsuppa når den er servert,
grisete å spise, men godt! :D

ja det er faktisk ganske godt med skinke..
men jeg tar ofte skinka ved siden av slik at de som vil kan ha det oppi.. (smårettskinke)

vw*engel skrev:

Stine09 skrev:

Dette trenger du til:

Tomatsuppe
2 løk
1 ss olivenolje
1/2 ts timian
2 ss persille
2 ss basilikum
1 l vann
1/2 ts salt
1/4 ts pepper

Slik gjør du:

da prøver jeg denne :D
men skinke??

jeg har akkurat lært å ta på noen osteskiver oppå tomatsuppa når den er servert,
grisete å spise, men godt! :D

Denne oppskriften bruker jeg også, kjempegod! Jeg tilsetter ikke noe i suppa da, men serverer ved siden av: skinke/pølse, kokte egg, rømme, makaroni og revet ost, så kan man ta oppi det man selv ønsker.

Back
Topp