Hjemmelaget sushi!

M_N86

Flørter med forumet
Ja, i kveld skal jeg å min kjære lage oss sushi her hjemme. Har gjort det før, og har lest at det skal gå fint under graviditeten, hvertfall når man bare bruker laks. 

Men er det noen som har hørt noe galt om dette? Jeg har hatt laksen i fryseren frem til nå slik at det ikke skal være baterier der...

Jeg vet at man ikke skal spise rå fisk, men så lenge du har fryst den skal det gå bra ;) Kose dere :D

Så lenge den er fersk når du spisern går det helt fint, må bare holde seg unna tunfisken :D  Kos dere, sushi er kjempe godt!

åssen lager du hjemmelaga sushi!? det har jeg altid hatt lyst til å prøve :D

Jeg har forspist meg på sushi for en halvtime siden,men lagde ikke selv da,så flink er jeg ikke!
Det er så godt! bestilte sashimi med laks,og tempura maki,og kylling maki,så nå er mannen og jeg mette og fornøyde på sofaen,ahhh noe overmett ,men men ;) Kos dere !

Jeg kjøpte inn Salma-laks, tørkede sjøgressplater (til maki-rullene) og sushi-ris (som blandes med ris-eddik og sukker). Inne i makirullene hadde jeg ris over nesten hele sjøgressplaten, laks, avokado, agurk og vårløk (det blir lettere å rulle disse sammen med en slags "pinnematte" som man legger under sjøgresset. Disse har jeg kjøpt på vanlig dagligvarebutikk der man får kjøpt alt det andre til å lage sushi).
Så lager jeg noen klumper med ris med en form jeg har som jeg legger laksebiter over (altså er dette vanlige sushi-biter), og så har jeg noe laks for seg selv (sashimi). 

Jeg liker å bruke litt ingefær ved siden av dette, og soyasaus med wasabi paste i :)

Namnamnam! 

Back
Topp