Hjemmelaget spire men er veldig redd for at noe er galt...

Rose123

Flørter med forumet
Jeg er 45 år, vi har hatt 4 ivf behandlinger i Danmark uten hell. En eggdonasjon i Riga, ble gravid men aborterte i uke 7. Skulle hatt eggdonasjon i Barcelona første uken i juli , altså nå, MEN vi klarte å lage en hjemmelaget spire i mai. Jeg er nå i uke 10 (9+2), vi skal ha Duotest 18.7 men har bestemt oss for en NIPT test/Harmony test i Danmark på lørdag. Den er mye sikrere enn Duotesten. Jeg er så redd for om dette barnet er friskt iom min alder.
Noen andre som har tatt noen av disse testene?

Skal ha samme testen som deg om 2 uker, så håper du vil dele din erfaring når du har tatt testen :) Er det hos Lilleliv i København du skal ta testen?

Skal ha samme testen som deg om 2 uker, så håper du vil dele din erfaring når du har tatt testen :) Er det hos Lilleliv i København du skal ta testen?
Ja det er hos lilleliv i køben ;-)
Følg gjerne bloggen min på ivfetter40.blogg.no (Gravid over 45 år)
Så spennende at du også skal da ;-)

Jeg skal ha duotest/ultralyd. Var til veiledningssamtale og blodprøve i dag, blir kalt inn til ultralyd ila de nærmeste ukene. Enig i at det er skummelt, men husk at du har omlag 96% sjanse for å få et friskt barn. Det er ganske gode odds :)
Så spennende da ;-) Men tar det flere uker før du blir innkalt til ul?

Ser du skal ha duo-test i tillegg, kan jeg spørre hvorfor :)? har liksom tenkt at vi ikke trenger flere tester når vi valgte Nipt;)
Jeg har lest at det kan glippe, så da tenker vi at det ikke skader å ta en ekstra titt, særlig på nakkemål/neseben. Kan aldri være for sikker. Jeg er kanskje paranoid men sånn er det nå bare, jeg vil ikke ha barn med trisomi

Jeg har lest at det kan glippe, så da tenker vi at det ikke skader å ta en ekstra titt, særlig på nakkemål/neseben. Kan aldri være for sikker. Jeg er kanskje paranoid men sånn er det nå bare, jeg vil ikke ha barn med trisomi
Det vil ikke jeg heller, så mulig jeg må revurdere den duo-testen ;) Må en halvtime med fly for å ta den, litt styr bare, men trenger jo ikke å betale noe selv, det er jo bra da:D Veldig spent på nipt-testen, og ekstra bonus at vi får vite kjønn så tidlig :dummy::dummy1: lykke til på lørdag:)

Det vil ikke jeg heller, så mulig jeg må revurdere den duo-testen ;) Må en halvtime med fly for å ta den, litt styr bare, men trenger jo ikke å betale noe selv, det er jo bra da:D Veldig spent på nipt-testen, og ekstra bonus at vi får vite kjønn så tidlig :dummy::dummy1: lykke til på lørdag:)
Ja vi har betalt så mye selv for å få dette til at jeg tenker at når vi kan få dette gratis, så benytter jeg meg av dette. Ja jeg gleder meg veldig til å høre kjønn. Jeg prøvde å bestille time der men har aldri fått svar, så vi bare møter opp lørdag kl 10 ;-)
Lykke til dere også <3

Ja vi har betalt så mye selv for å få dette til at jeg tenker at når vi kan få dette gratis, så benytter jeg meg av dette. Ja jeg gleder meg veldig til å høre kjønn. Jeg prøvde å bestille time der men har aldri fått svar, så vi bare møter opp lørdag kl 10 ;-)
Lykke til dere også <3
Takk :-) Vi hadde litt problemer med å bestille time, prøvde på mail først. Men da vi ringte fikk vi svar :-)

Jeg er i uke 10 og de tar ultralyd mellom uke 11 og 13+6. Mener de gjør dette siden dette er tidsrommet hvor 60 - 70% av fostre med trisomi mangler neseben. Har fått time 22 juli så da er jeg i uke 12. Satser på at statistikken er på min side og at rumpetrollet er friskt :)
Jeg skal dit mandag 18, da er jeg 11+0 i uke 12 ;-) Vi er ganske likt vi da ;-) Lykke til <3

Takk :) Vi hadde litt problemer med å bestille time, prøvde på mail først. Men da vi ringte fikk vi svar :)
Da har vi vært der. Men de tok ikke testen i weekenden. Det står det ingenting om på sidene deres :( Men vi fikk flyttet fly og hotell, og reiser hjem på mandag istedet. Så da går vi dit på mandag morgen ;-)

Da har vi vært der. Men de tok ikke testen i weekenden. Det står det ingenting om på sidene deres :( Men vi fikk flyttet fly og hotell, og reiser hjem på mandag istedet. Så da går vi dit på mandag morgen ;-)
Så kjipt da, det burde de ha opplyst om på hjemmesiden :(Masse lykke til på mandag da:D Virket de ok der?

Jeg tok duotest sist gang og fikk liten sannsynlighet, tar duotest denne gangen og... Men har fått time til ul 28/7 og da er jeg 13 uker ++ så håper jeg ikke tatt feil på termin....

Back
Topp