Hjemmelaget potetstappe!

smash

Forumet er livet
VIP
Hvordan lager du det?
Kan jeg bruke mandel poteter? lyst til å lage det til middagen i dag, men har aldri laget selv før[8D]

ja, de er supre til mos.

jeg koker poteter, mer enn om vi skulle spist de hele.
har oppi en kladd smør, litt salt, pepper og melk, og moser sammen. bruker stavmikser til det.

er like enkelt som pose, tar bare litt lenger tid pga kokinga.

Kan fint bruke mandelpoteter ja.

Skrell og del opp i terninger, kok de møre uten salt! (viktig)

Hell av vann, masse smør oppi og litt lunka melk. Mos i vei og ha oppi salt hvis du vil

Å, det er ikke værre nei! Tusen takk! da burde jeg vel få det til[:D]

IKKE mos for lenge for da blir potetstappa seig!

Jeg elsker godt med smør, melk, salt, pepper og muskatt i potetstappa mi. NAM

Kok opp potetene (beregn flere enn vanlig), mos de, ta oppi litt smør, spe på med melk mens mosen koker og krydre med salt og pepper.

Jeg liker ikke smør.. Merker man smaken veldig? Holder f.eks 1 SS smør? Vi er 4 stk.
Margarin er bra, ikke sant?

ORIGINAL: smash

Jeg liker ikke smør.. Merker man smaken veldig? Holder f.eks 1 SS smør? Vi er 4 stk.

neida, smaker ikke smør av det, blir bare veldig godt[:)] tipper jeg bruker 1-2ss smør når jeg lager, så det går nok bra. margarin er topp[:)]

kan bruke olje også men smør er best jeg bruker d jeg har enten fløte eller melk litt smør , hvitløk 1-2 fedder gir en deilig mer smak :D saltpepper og gressløk til slutt.

ingenting ner bedre en hjemmelagt potetstappe :D

Jeg bruker også Karri i, deilig[:)]

ORIGINAL: Skravlemor

ja, de er supre til mos.

jeg koker poteter, mer enn om vi skulle spist de hele.
har oppi en kladd smør, litt salt, pepper og melk, og moser sammen. bruker stavmikser til det.

er like enkelt som pose, tar bare litt lenger tid pga kokinga.

Sign + masse gressløk

Jeg bruker mandelpotet eller vanlig..så har jeg oppi en GOOD dæsj med stekesmør og matfløte..litt salt og pepper..NAM[:D]

ORIGINAL: smash

Jeg bruker melange, synes det blir best [:)] Så du kan bruke margarin, ja [:)]

Hva er muskat?
Gleder meg til å prøve å lage det etterpå!

Oki! Da skal jeg prøve muskat neste gang:)

Margarin er jo en smørerstatning som inneholder transfett, jeg ville ha sluttet å kjøpe det i det hele tatt, da det er kjemisk
fremstilt. Også smaker det jo vondt.

D tror jeg vi og skal ha, må bare finne ut hva vi skal ha til, hørtes kjempe godt ut [:D]

Back
Topp