Hjemmelaget pizza

@ne

Gift med forumet
Ser det er mange som skal kose seg med hjemmelaga pizza i kveld, og ble plutselig litt nyskjerrig[8D]

Hvordan lager dere det? Er det den klassiske som har blitt laga i "alle år", eller lager dere med tynn bunn og masse spennende fyll?

Selv bruker jeg å lage med tykk, hjemmelaga bunn. Fyllet varierer mellom Toro pizzafyll, eller egetkomponert med tomatpurè, knuste tomater +++ og som regel kjøttdeig, sopp og løk. Alt i ei herlig smørje, med ost på toppen[;)]

http://www.passionforbaking.com/blog/2010/08/13/vegetar-pizza/

feks denne, men med gresk yoghurt i deigen:)

Ferdig bunn fra Toro, den familiepakken man blander selv.

Steker kjøttdeig og blander med tomatpure.
Enten paprika eller tomat oppå, også champignon på boks delt i skiver.

Masse masse ost!!

Jeg og sambo har en fast dom vi bruker som blir like nydelig hver gang - og vi mener jo seff at det er den beste [:)] Men det som er så morsomt med pizza er jo at absolutt alle lager forskjellig, og selv om de bruker samme ingredienser, så får de ulik smak.

Vi lager toro pizzabunn - ja, jeg vet, jeg er lat, men jeg synes også at den er best.
Fyll:
Gilde kjøttdeig
Paprika
Mais
Rødløk
Krydder - tar det vi har i skapet som kan passe på pizzaen [8D]
Pizzafyll med tomat og urter
Litt Heinz ketsjup på halve pizzaen - da jeg ikke liker smaken av den på pizza, men sambo gjør det.
Norvegia ost - masse ost.

Den blir KNALLGO

Tykk hjemmelagt bunn.
Med tacokjøttdeig, skinke, pølse eller kebab kjøtt på.
Mais
Ost

Nam nam... Tror det blir pizza her også i dag![:D]

Vi lagr som regel tynn bunn og masse fyll [:D] - fyllet varierer, men er aldri posefyll... I kveld så er pizzaen laget me hjemmelaget tomatsaus, ost oppe på der, og kjøttdeig (hadde i taco krydder i dag), sopp, løk paprika,marinerte hvitløksbåter, løk,Pepperoni og biffstrimler på toppen[:)]

Lager pizzadeigen selv med Timina, pepper, salt og oregano i deigen

Tomatsaus (Av en eller annen type) rett på utskjevla pizzadeig
Masse ost oppå der

Så tar jeg stekt kjøttdeig og pølsebiter som er krydret av mye godt oppå osten

Og på toppen løkringer og sopp

KANONGO "omvendt" pizza [:D][:)][:D][:)][:D][:)][:D][:)]

Vi varierer ut i fra hva vi har lyst på.
Noen ganger blir det tynn "italiensk" pizza
Andre ganger tykk bunn, med tomatsaus og ost først, og så kjøtt/grønnsaker på toppen
Men i dag blir det 90-talls-slageren: tykk bunn, tomatsaus med kjøttdeig og løk, og ost på toppen[8D]

Har som oftest en del urter osv i bunnen, og ca 50% grovt mel.

lager bunn selv,ikke for tynn og ikke for tykk[:)]
oppå kjøttdeig8og eller pølse)
Kjøttdeigsaus
Løk
mais
jallapenio(eller hvordan det skrives?)

Jeg lager bunnen selv, varierer i tykkelse etter hva jeg har lyst på. Lager også pizzasausen selv, som regel med hakkede tomater, pesto, litt olje, romatpuree, hakket løk og litt chilli i. Så har vi enten kjøttdeig, pølse, bacon, skinke, strimlet okse-eller svinekjøtt oppå, også ost oppå der igjen. Litt ost i bunnen er også godt. Innimellom lager jeg jente-pizza, men mozzarellaost, blåmuggost, parmesan, rucola og marinert kylling - den er megagod!!

jeg får ferdig laget bunn og ferdig formet(akkurat som på pizzarestauranger)Heldig jeg[8D]..Må være noe priviligerier å være kona til Pizzasted driver[:D]om ikke annet enn at jeg ønsker meg en ferdig laga pizza, AKKURAT som jeg vil...

men har egentlig gått lei av pizza[&:] mannen min har vært i bransjen siden 2007 juni

Lager egen, tykk bunn, fyllet varierer etter hva jeg har i kjøleskapet. [;)]

i dag laga samboeren min pizza.. han laga bunnen selv.. peppes pizzasaus[8D], serranoskinke, rødløk, sjampinjong, mozarellea... med ruccola på toppen.. JUMMI!

pleier å lage bunn selv. og ha kjøttdeig, skinke og noen ganger  bacon, masse grønsaker ( mais, paprika, tomat, squash, løk, purre, ananas,chili osv)
kommer litt ann på hvem som skal spise med meg.

i dag kom vi ganske seint hjem, så jeg brukte polarbrød til bunn. Funket fint det
egentlig ganske praktisk med mange små pizzaer, da får alle akkurat det de vil ha på.

Back
Topp