Hjemmelaget på ferie?

Studenten

Studenten
Dere som lager maten selv - hvordan gjør dere det på ferie? Tar dere med fryst? Kjøper dere glass?

Vi skal en uke til Gdansk snart! Lille er 6 mnd og spiser fast føde 2-3 ganger om dagen (frukt, grønnsaker, noe middag, hjemmelaget grøt osv).

Så lenge du kan kjøpe grønnsaker og frukt, eventuelt gryn du kan male opp har du alltid mulighet til å lage hjemmelaget på ferie :)
Vi reiser snart til hytte for en to ukers tid og vi tar med stavmikser og kvern. Poden er 6 måneder når vi drar og har allerede smakt litt mat, så det er greit å ta med litt til å lage med :P

Må du mose alt da? Mine barn har bare fått biter, og da har det ikke vært noe stort problem på ferie. Prøv om det holder å skrape opp frukt litt med en skje i det minste? Når de har vært veldig små (6-9 mnd), så har jeg bare passet på at jeg alltid bestilte mat til meg selv som det gikk an å dele når vi har vært ute. Bedt om mat med kokte grønnsaker, delt av salaten min, latt babyen få jordbæra desserten min er pyntet med, bedt om å få mat med mindre salt når det går an osv..

Grøt kan du lage i kopp med vann fra vannkoker, det har de sikkert på hotellet. :)

Det er større sjanse for at det er andre veien; at hun ikke vil ha glassmat, og det er jo bare bra. ;)
Glassmaten smaker det samme over hele fjøla: ingenting.
Hjemmelaget mat smaker, og er bedre. ;)

Bare gjør akkurat som du gjør hjemme, dette kommer til å gå kjempefint! :)

Må du mose alt da? Mine barn har bare fått biter, og da har det ikke vært noe stort problem på ferie. Prøv om det holder å skrape opp frukt litt med en skje i det minste? Når de har vært veldig små (6-9 mnd), så har jeg bare passet på at jeg alltid bestilte mat til meg selv som det gikk an å dele når vi har vært ute. Bedt om mat med kokte grønnsaker, delt av salaten min, latt babyen få jordbæra desserten min er pyntet med, bedt om å få mat med mindre salt når det går an osv..

Grøt kan du lage i kopp med vann fra vannkoker, det har de sikkert på hotellet. :)
Hadde kok blomkål som ikke har helt finmost, det spytta hun bare ut. Prøvde mer, og da hadde hun det fast i halsen. Måtte slå til ryggen, og da kom alt ut + mer.

Så biter prøver vi ikke igjen med det første. Hadde håpet på å ikke gi kjøpegrøt, skjønner du! Da er det ikke lett å ta med mat på tur :( men kanskje jeg skal prøve meg på å lage hjemmelaget grøtpulver?

Det er større sjanse for at det er andre veien; at hun ikke vil ha glassmat, og det er jo bare bra. ;)
Glassmaten smaker det samme over hele fjøla: ingenting.
Hjemmelaget mat smaker, og er bedre. ;)

Bare gjør akkurat som du gjør hjemme, dette kommer til å gå kjempefint! :)
Det har du jammen meg rett i! Kan hende hun ikke vil ha det. Litt stress om vi er ute en hel dag da. Kan ikke frakte rundt hjemmelaget mat!

Hadde kok blomkål som ikke har helt finmost, det spytta hun bare ut. Prøvde mer, og da hadde hun det fast i halsen. Måtte slå til ryggen, og da kom alt ut + mer.

Så biter prøver vi ikke igjen med det første. Hadde håpet på å ikke gi kjøpegrøt, skjønner du! Da er det ikke lett å ta med mat på tur :( men kanskje jeg skal prøve meg på å lage hjemmelaget grøtpulver?
Både havregryn og mel lar seg koke til grøt med vann fra vannkoker altså, trenger ikke kjøpegrøt for det.:)

Back
Topp