Hjemmelaget mei tai

mummy4ever

Elsker forumet
Er det noen her som har laget mei tai? Ut i fra noen kommentarer på tettinntil.no så lurer jeg på om lenemor har gjort det?

Det jeg lurer på er hvertfall om den er god å bære. Er det et smart valg av bæretøy?

Vet det er noen her som har laget! Håper de kan gi deg tips!

jeg har laget to jeg - og i ettertid har jeg også kjøpt to, så jeg har fire styker... det besvarer vel også spørsmålet om de er gode å bære i. På ferien nå har det vært uvurderlig - særlig på fly og flyplass!

Hvor syns du det er lettest å ha ungen da, forran eller bak?
Blir vekta fordelt gjevnt utover sånn at man ikke blir sliten i skuldre/rygg?

Hvordan stoff burde man bruke?

Beklager mange spørsmål, men jeg må spørre litt før jeg bestemmer meg [:)]

jeg bærer både på mage og rygg jeg - på magen ofte for kos og trøst og soving, på ryggen når jeg lager mat, støvsuger eller går tur (der har han best utsikt for turer, og så er han minst i veien for husarbeid og varme gryter)

Jeg har sydd en i et jaquardvevet silkeaktig stoff (gamle gardinene mine faktisk) - det var min første. Den andre sydd jeg i lin og bomull. Kan bruke det meste av stoff så lenge det er stødig og ikke revner lett.

Når det gjelder fordeling av vekt synes jeg den er helt super - jeg har jo blitt omskolert på grunn av kronisk senebetennelse i nakke, skuldre og armer, men bærer helt uproblematisk - siste gangen jeg bar Johanna var hun over to år, og vi gikk en totimers tur..

Får bare mer og mer lyst å lage [:)]
Men hvordan vet jeg om et stoff tåler litt da? Har noe gamle gardiner jeg ikke kommer til å bruke igjen. Kanskje jeg kunne brukt dette stoffet, men kjipt om babyen plutselig detter ut da [&:]

Hvordan får du August bak på ryggen????

Nei, det meste tåler nok å brukes - så lenge det er fast og fint. Du skal jo tross alt sy alt stoffet dobbelt, og med gode sømmer så skal det ganske mye til at det detter fra hverandre.

Actrine - for å få August på ryggen knytter jeg først meitaien som et forkle (men bak på ryggen), så tar jeg august over skulderen og legger han på ryggen min ganske langt opp - står veldig fremoverbøyd så han ligger oppå ryggen min. Holder han fast med en hånd mens jeg drar stoffet over ryggen hans med den andre, så slipper jeg han og tar tak i stroppen på den siden jeg har holdt han fast - og drar over begge skuldre. Så reiser jeg meg opp mens jeg drar stroppene oppover, så jeg får strammet stoffet over ryggen hans, før jeg tar de tilbake under armene og bak på ryggen, krysser to ganger over rompa hans, så tar jeg de tilbake under bena hans og frem på magen hvor jeg knyter

Tusen takk lenemor [:)]
Da skal jeg se om jeg finner meg noe stoff å se om jeg ikke får laget en. Veldig spent nå [:D]

Har også sydd jeg. Mern synes med minstemann at Sjal gav bedre vektfordeling. Og Manduca ble et veldig bra alternativ.

Prøvde en "go´klompen" engang og en E2E. Det var noe helt annet enn det jeg fikk til å sy selv...

Men det er gøy å lage noe selv!

Back
Topp