Hjemmelaget mat

• Trådstarter Trådstarter N
  • Opprettet Opprettet

N

Elsker forumet
I dag brå bestemte jeg meg for å mose ulike frukter og se hvordan Nora reagerte på det...Banan var æsj,eple var nyyyydelig og pære var jammy[:D]Men det beste er middagen hun har fått en ukes tid nå,gulrot[:)]

Har moset det og lagt det i slike isbitterninger og fryst ned. Så nå har jeg mat til en mnd fremover

Hva gir dere barna deres om dagen? Nora får også grøt til frokost. Det er jo ikke mye hun spiser av gangen,men en smak ved siden av melken. Hun gaper opp med samme hun ser skjeen,så hun er i alle fall fornøyd.

Mina får litt grøt om morran og litt mere på kvelden. I formiddag fikk hun litt banan som tydeligvis falt i smak. Blir vel litt frukt til "lunsj" fremover nå. Venter med middag til ferie vår er over. Puppen er enklest når man er på farten.

http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=761386

Jeg KOKER frukta til JR, jeg.. ikke for å være sånn overbeskyttende eller no sånn, men da blir det mindre hardt for magen[;)][:D]

Ingen mat her...kun pupp...[;)]

Her er det grøt til frokost og kvelds, og litt frukt og middag på dagen!

kun smaksprøver av middag og frukt foreløpig da...

Her er det bare pupp fortsatt.. Har testet ut med litt grøt for å se om han liker det, og det gjør han (i hvert fall den grøten vi har prøvd, hvetegrøt med vanilje fra Hipp), så da vet vi det. Nå blir det bare pupp i hvert fall fram til han er 6 mnd[:)]

ORIGINAL: Chill24

Ingen mat her...kun pupp...[;)]

Samme her!

ORIGINAL: homma

Her har vi prøvd middag,grøt og fruktmos i over 1 mnd,men til ingen nytte.Hun bare vil ikke ha.
Gir henne et måltid på kvelden,men det blir med 2-3ts.

Men i dag prøvde jeg brød og det falt i smak.Skive med leverpostei var godt så for første gang har jeg sett jenta mi gape for harde livet.[:D]

Får hun det ned også? tenner, eller? [8|]
Fundert litt på å gi JR brød men er jo redd for at han skal sette det fast[8|]

Helsesøster fortalte at det var kjempefint å gi en skalk som de kunne tygge på. De trener tyggerefleksen (muskelen) på den måten. Man måtte bare ha dem under oppsikt sånn at det ikke "klædder" seg i munnen. Hun anbefalte kneipbrød. Det er litt grovt, men uten hele korn som er tungt fordøyelig..[:)]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Her har vi prøvd middag,grøt og fruktmos i over 1 mnd,men til ingen nytte.Hun bare vil ikke ha.
Gir henne et måltid på kvelden,men det blir med 2-3ts.

Men i dag prøvde jeg brød og det falt i smak.Skive med leverpostei var godt så for første gang har jeg sett jenta mi gape for harde livet.[:D]

Får hun det ned også? tenner, eller? [8|]
Fundert litt på å gi JR brød men er jo redd for at han skal sette det fast[8|]

Det har gått veldig greit.Gir henne jo bare sånne små "fuglebiter" eller store smuler kan vi vel kalle det.[:D]
Ingen tenner nei,men hun klarer det fint uansett.

Ja, jeg lurte litt, for JR har heller ikke tenner - men småsmuler må jo gå greit, ja[8|]

ORIGINAL: Hanna C

Helsesøster fortalte at det var kjempefint å gi en skalk som de kunne tygge på. De trener tyggerefleksen (muskelen) på den måten. Man måtte bare ha dem under oppsikt sånn at det ikke "klædder" seg i munnen. Hun anbefalte kneipbrød. Det er litt grovt, men uten hele korn som er tungt fordøyelig..[:)]

Det gjør mamma'n min  - når jeg ikke ser [8D]

Back
Topp