Hjemmelaget mat laget av mamma...

Camillemi

Forelsket i forumet
Namnam.. Moren min og svigermoren min er så flinke til å lage mat!! <3 De får det til å se så lett ut, og absolutt alt de lager er godt.

Jeg får litt panikk når jeg tenker på de kommende barna mine... de kommer til å flykte til nabo´n når det nærmer seg middagstid.

Jeg har så lyst til å lage god norsk mat, men det er jo så VANSKELIG!!
Så nå har jeg begynt å kokelere på kjøkkenet. Har etter mange forsøk endelig klart å lage hjemmelagde kjøttkaker med tilbehør som faktisk smaker kjøttkaker som når mamma lager dem.
I dag skulle jeg prøve meg på fløtegratinerte poteter, men det ente opp med en fløtesuppe der potetene var i ferd med å gå i oppløsning.. HUFF.. Kjæresten var snill nok til å si det var godt... men  

Andre førstegangsfødene som bekymrer seg litt for dette?

Haha ! høres ut som meg for 2 år sia ! Men trur øvelse gjør mester, du blir på en måte tvingt te å lage mat, å gjærne variert mat ! Øvelse gjør mester, om 20 år så e det vel noen som ser opp te deg som svigermor som e sååå goo på å lage mat !;) 

Har ikke ville latt meg selv bekymre over dette, tenkte aldri på dette før eller i sist sv.skap. Dette kommer av seg selv;-) alle må og vil ha mat og d er som regel litt enklere enn man tror:-) Bare ikke skjem dem bort ved at du lager maten hver eneste dag, for da blir d en selvfølge!! Hihi!! Et slik her, blir utrolig lettvint når sambo ordner eller kjøper som d egentlig heter da;-)

Back
Topp