Hjemmelaget mat eller hel/halvfabrikata?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hva foretrekker du å lage/spise/servere hjemme? Er barna vant med hjemmelaget mat?

Og hva er din beste oppskrift på hjemmelaget middag? Del gjerne :)

Her er det mest hjemmelaget, men med noe halvfabrikata. Feks sauser er jeg veldig dårlig på, så det blir som regel Toro :p Lager ofte ulike "form"middager, da lager jeg ofre dobbelt eller trippelt opp og fryser ned (de har aluminiumsformer på Europris). Feks brokkoligrateng, kylling/pastaform og potetgrateng.

Jeg liker best å servere og spise hjemmelaget (innen visse grenser. Jeg bruker ferdig kjøttdeig, maler ikke selv, og laget ikke pasta selv heller, f.eks)

Men i hverdagen blir det ofte en del halvfabrikata og noe ferdig mat (fiskepinner og karbonader som bare må varmes /stekes regner jeg da som ferdig)

Litt for god venn med Toro på saus utenom "kjøtt med poteter og saus" typen, saus av sjy kan jeg lage.

Ungene spiser ikke mer eller mindre om det er hjemmelaget eller ei, bortsett fra da jeg lagde tomatsuppe etter en oppskrift som skulle være god. De liker Toro sin, som de er vant til fra bhg/Sfo... (mannens hjemmelagde går derimot da...Men de foretrekker pose)

Både og. Spørs hva det gjelder. Noe saus (peppersaus og bernaisesaus) tar jeg posevariant av, mest til en basis som vi putter ymse oppi da. Så smaken blir enda bedre.
Men mesteparten av saus lager jeg fra bunn utenom. Supper er jeg dårlig på og der jukser jeg hvertfall :p

Men begge deler, jatakk.

Unga er vant med begge deler da. Så lenge de får noe de liker, klager ikke de :)

Foretrekker mest mulig hjemmelaget. Men i hverdagen med jobb og tre små så blir det en del enkle løsninger. Saus lager jeg alltid selv, samme med kjøttboller/hamburgere, supper lager jeg helst selv, men har alltid poser liggende til dager vi ikke har planlagt noe. Fiskegrateng kjøper jeg alltid, syns den er best!

Jeg liker best hjemmelaget. Liker ikke å servere halvfabrikat, men det er det blitt endel nå en periode. Håper på å få energi til å lage mer fra bunnen.

Foretrekker hjemmelaget, men der jeg sliter med å finne ordentlig gode råvarer bruker jeg ferdig (som fiskekaker).
Lager store porsjoner når jeg lager for eksempel kjøttkaker, lasagne og gryter og fryser ned, så blir maten hjemmelaget selv om hverdagen blir hektisk ;)

Babyen spiser kun hjemmelaget. Nekter å gape for mat på glass, og jeg er lei av å prøve å finne en type som funker, så da lager vi heller middag som babyen også kan få hvertfall noe av. Stort sett grønnsaker og poteter, og smaksprøver på det meste annet vi har. Lager alt fra bunnen av der, etter eget kostregime, og krydrer egen mat på tallerken før vi spiser.

Er veldig glad i å lage mat og kan fint bruke en søndag på å fylle fryseren med alt fra fylte horn og vårruller til kjøttkaker og viltgryter, bare for å ha noe raskt og enkelt for en periode framover :)

Prøver mest mulig hjemmelaget men 2 små som alltid vil ha oppmerksomhet rundt middagstider og som enten vil ammes eller være i armene så kan det bli lettvinte løsninger også:-).

Foretrekker hjemmelaget, men blir mye halvfabrikater i hverdagen. Saus er startsett fra Toro... supper lager jeg gjerne selv :) Så en god miks blir det her i hus. Snuppa spiser uavhengig av om det er hjemmelaget eller ei.

Hva foretrekker du å lage/spise/servere hjemme? Er barna vant med hjemmelaget mat?

Og hva er din beste oppskrift på hjemmelaget middag? Del gjerne :)
Her er det aller meste hjemmelaget, men jeg er dårlig på brunsaus, så der er toro kjekk å ha. Regnes grøt som halvfabrikata? . Bruker ferdig salsa og lefser til tacoen, krydder lager jeg selv. Ellers er det aller meste hjemmelaget.

Mest hjemmelaget men ikke alt :)

Mest hjemmelaget. Men Toro er grei å ha innimellom :p er f.eks elendig på sauser, så det blir ofte fra pose.

Lager det meste, men kjøper pasta, pølser og slikt altså. Men når middagen ikke skal inneholde tomat, melk, soya eller svin så er det uansett ganske begrenset hva man kan kjøpe ferdig. Går mye i kjøtt/fisk og grønnsaker i ovn, gryte med elg eller formretter.

Lager det meste fra bunnen av, og bruker litt halvfabrikata.

Her er det en salig blanding av alt egentlig, noen ganger er fisken fisket selv og dyrene skutt og slaktet selv. Andre ganger er kjøttdeig, kjøttfarse og pølser kjøpt på butikken. Orker ikke kjøpe meg ku, for å lage osten selv liksom :p så alt kommer an på hvordan man ser på ting.

Foretrekker å både spise og servere hjemmelaget.
Ekstremt sjeldent vi kjøper noe halv- eller helfabrikat. En Grandiosa innimellom. Sånn bortsett fra det åpenbare som kjøttdeig og pølser.

Back
Topp