Hjemmelaget lapskaus

*p!nk smile*

Forumet er livet
Noen som har en oppskrift...(bra om den inneholder frossen lapskaus blanding som man kjøper i butikken)[:)] Gidder ikke kappe opp grønnsaker[:D]

OPP[:D]

jeg lager av  coop sin lapskaug grønnsaker(frossen) litt 1-2 ts (per pakke frossen pose grønnsaker) tomatpure istede for salt, kjøttbuljong og pølser. fått mye skryt av den [:D] 

ORIGINAL: MammasLilleEngel

jeg lager av  coop sin lapskaug grønnsaker(frossen) litt 1-2 ts (per pakke frossen pose grønnsaker) tomatpure istede for salt, kjøttbuljong og pølser. fått mye skryt av den [:D] 

Takker[;)]

Bruker kotletter som jeg deler i terninger og steker. Koker grønnsaker med et par buljongterninger, har i kjøttet. Bruker sausjevning eller en pose brunsaus for å få det tykkere og rett fargen.

bruker grytekjøtt som jeg skjærer i småbiter og vender i mel m/salt og pepper,så steker jeg det i panne med masse smør,putter bitene oppi en kjele når de har fått litt stekeskorpe og heller vann i panna som koker opp all juicen og heller det over kjøttet,gjentas til alt kjøttet er stekt,åsså koker jeg det i en time ca.kutter opp poteter og gulerøtter og koker disse møre før jeg tilsetter kjøttet og purre,kokes litt til så alt for smak på seg og så voila lapskaus..og det fikk jeg utrolig lyst på så trur jeg lager det imorra[:D][:-]

Jeg koker pinnekjøtt eller annet røkt salt restekjøtt i et par timer.

Har oppi noen poser skårne grønnskaer og litt potetmos pulver. nam nam

Back
Topp