Hjemmelaget kraft

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Laget hjemmelaget kraft i dag iht oppskrift som var for babyer. Men, så var det noen som var snill og minnet meg på stangselleri og at en ikke skal gi dette til baby. Dessverre var dette etter at jeg hadde kokt dette opp med to stenger, en haug med kraftbein, oksehale, gulrøtter, løk, krydder og 3L vann. Blir dette mat til voksne og ikke baby?

I oppskriften jeg fant/har brukt er det brukt løk. Og den er fra seks måneder. Tenker du på stangselleri i forhold til kan gi luft i magen? I så fall så hadde jeg ikke tenkt så mye på det hvis babyen ikke har vært plaget av kolikk/luftsmerter.

I oppskriften jeg fant/har brukt er det brukt løk. Og den er fra seks måneder. Tenker du på stangselleri i forhold til kan gi luft i magen? I så fall så hadde jeg ikke tenkt så mye på det hvis babyen ikke har vært plaget av kolikk/luftsmerter.

Stangselleri kan visst omdannes til nitritt[emoji53]

Tror neppe 2 stenger gjør noe. Babyen skal jo ikke drikke litervis av dette og det er nok heller ved regelmessig inntak at selleri ikke er bra. Når jeg koker kraft tilsetter jeg ingen grønnsaker eller krydder. Kun edikk for å dra kalk ut av beina.

Har også hørt at det omdannes til nitritt. Så ville ikke gitt det til baby :o

Back
Topp