Hjemmelaget konfekt?

Trollveitja

Elsker forumet
Noen som har gode oppskrifter på hjemmelaget konfekt? Noe som er lett å lage og blir fine julegaver. Har oppskrift på mintpletter som jeg skal lage, men ellers er jeg ganske blank. Gjerne også noen oppskrifter med mindre sukker eller kanskje minikjeks? :)

Tusen takk for all hjelp jeg kan få :D

<3 29.12.14 <3

Her er det myyye godt!! ;)

http://www.detsoteliv.no/recipes/31

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg tror kanskje jeg la på meg et par kg bare ved å se på den siden....... "sikle"....

Jeg har gitt bort hjemmelaget marsipan. Tar tid å lage, men det er kjempelett og kjempegodt :)
Består av skoldede mandler, eggehviter og melis. Og så kan du ha is diverse smaker som sitron, konjak, vanilje osv.

ooooooooo der var det mye snadder!!! hmmm kanskje julegavene til de vanskeligste (foreldre) er i boks :D

Jeg brukte oppskrifter herfra i fjor (som inspirasjon) og ga vekk i julegaver -det ble en kjempe hit!! ;)
Har også prøvd meg på en del av kakene, slår alltid bra an:D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Knus oreo og bland med Philadelphia. Kjøl ned, rull kuler, kjøl ned. Dypp i sjokolade, legg på bakepapir, kjøl ned, pynt med striper av hvit sjokolade. Ta gjerne litt delfiafett i sjokoladen for at den ikke skal bli stygg når den stivner igjen. ImageUploadedByBV Forum1409663617.774595.jpg
Kan også putte dem i mini konfektformer. ImageUploadedByBV Forum1409663649.175038.jpg

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Tusen takk, mye snadder å prøve seg på her :D

<3 29.12.14 <3

raskt og lettvint er å smelte litt mørk sjokolade på vannbad, røre inn litt kokosolje, og ha i litt hakkede nøtter. la stivne i små konfektformer... ;)

raskt og lettvint er å smelte litt mørk sjokolade på vannbad, røre inn litt kokosolje, og ha i litt hakkede nøtter. la stivne i små konfektformer... ;)
dette er jo ikke så super fancy, men da kan du lage MAAANGE...

Baileyskuler ble stor favoritt hos dem som fikk smake i fjor. Brukte Odense marsipan og knadde inn et par spiseskjeer med baileys. Så ble kulene dyppet i melkesjokolade, og rullet i nesquick.

Jeg tror kanskje jeg la på meg et par kg bare ved å se på den siden....... "sikle"....

Jeg har gitt bort hjemmelaget marsipan. Tar tid å lage, men det er kjempelett og kjempegodt :)
Består av skoldede mandler, eggehviter og melis. Og så kan du ha is diverse smaker som sitron, konjak, vanilje osv.

Tar ikke så lang tid å lage om man kjøper malte mandler på helsekost. Litt dyrere da :)

Jeg pleier å bruke dansukker.no
Mye godt der :)

Tar ikke så lang tid å lage om man kjøper malte mandler på helsekost. Litt dyrere da :)

Men å male mandlene selv er jo halve kosen :D
Og når en gjør det med håndkvern får en jo en finfint treningsøkt ut av det :p

Back
Topp