Hjemmelaget karamellpudding - litt hjelp??

Natta

Glad i forumet
Jeg har en form med karamellpudding stående i ovnen nå, men har aldri laget det før så begynte plutselig å lure på noe... I oppskriftene står det at etter den er ferdig i ovnen skal den avkjøles i formen til neste dag, men skal den stå i romtemperatur eller skal den stå kjølig? Finer ingenting om det... noen som kan gi meg et tips??

Den skal stå i romtemperatur til den er så nedkjølt at du kan sette den i kjøleskapet.

Setter du varm karamellpudding rett i kjøleskap, så kan du risikere å ødelegge annen mat i kjøleskapet.. (tror ikke det har noe å si for karamellpuddingen dog..)

blåkanin skrev:
Den skal stå i romtemperatur til den er så nedkjølt at du kan sette den i kjøleskapet.

Setter du varm karamellpudding rett i kjøleskap, så kan du risikere å ødelegge annen mat i kjøleskapet.. (tror ikke det har noe å si for karamellpuddingen dog..)

signerer denne. hvis du vil hurtigavkjøle den, så vil jeg tro du kan sette den i kaldt vannbad.. før du setter den i kjøleskapet... (men jeg aner ikke omd et har noen betydning for puddingen)

Back
Topp