hjemmelaget julekalender...

*Carine*

Elsker forumet
vet jeg er tidlig ute, men har fått min gamle gave-julekalender fra mamma i helgen, og tenkte jeg skulle lage til Håvard. MEN... blir mye gaver i desember på han da? ødelegger ikke litt av spenninga med julaften med sånn gavekalender?
Hva kan man pakke inn som er lite og morsomt og kanskje ikke oppleves som en julegave? Eller kan man kanskje legge inn aktiviteter? at man skal bake/ lage julepynt osv.... umulig med 24 aktiviteter og kanskje... ihvertfall for en høygravid mamma å gjennomføre...

Ifjor kjøpte jeg en pakke med SingSang kort, så fikk hun en eller to hver dag [:)]

Vurderer å kjøpe en annen Sing Sang boks iår - for hun synes de kortene er veldig stas, men jeg vet ikke helt enda.

ORIGINAL: Elsure

Ifjor kjøpte jeg en pakke med SingSang kort, så fikk hun en eller to hver dag [:)]

Vurderer å kjøpe en annen Sing Sang boks iår - for hun synes de kortene er veldig stas, men jeg vet ikke helt enda.

sing sang? hva er det??

ORIGINAL: *Carine*

sing sang? hva er det??

les her:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2986038

ORIGINAL: *trinemor*

sing sang? hva er det??

les her:

For en GOD ide!! Det tror jeg jeg skal kjøpe!! Det er noe vi kan kose oss med i førjulstiden, det er ikke no "ordentlig" pakke og det er noe vi kan ta frem i lang tid fremover.
Så får vi ha doble kort når reservesønnen er her, så får de hver sin.

ORIGINAL: *trinemor*

sing sang? hva er det??

les her:

For en GOD ide!! Det tror jeg jeg skal kjøpe!! Det er noe vi kan kose oss med i førjulstiden, det er ikke no "ordentlig" pakke og det er noe vi kan ta frem i lang tid fremover.
Så får vi ha doble kort når reservesønnen er her, så får de hver sin.

Linnea synes de er like stas hver gang vi synger fra de, så det var et knallkjøp for å si det sånn.

Finnes jo i flere ulike varianter å.

Jeg lagde en i fjor. Den er jeg så stolt av!!
Jeg pakker inn kjeks, rosiner, div gaver som ligger fra 5-50 kr og sjokolade på lørdagene.

Kjøpte på pytt i panne små luter som var pakket inn som en liten firkant (fyrstikeske str) Den måtte legges i vann så vokste deg seg til en stor tøff cars-klut/starwars osv, til jenter prinsesser osv. Kjøpte div små leker derfra, de har mye artig!
Det er mye salg rundt forbi, så hamstre inn det du kan. Til jenter er det jo så lett, med div smykker, strikker, glitterting..

Nøkkelring, lommelykt, snurrebasser, sprettballer, jojo, drillstav med glitter(25 kr briobutikk) det er sååå mye rart å finne.

Siden jeg har to gutter burde jeg begynne nå, så takk for denne tråd!!

Anbefaler sing sang!!! Har brukt dem i 3,5 år nå!!

Man kan også kjøpe inn lego/ småfolk og pakke inn litt og litt.

Mange gode forslag Monkaponka. Var rett inn på bokklubben og bestilte sing sang jeg[:D] Så da blir det det iår.
Aldri hørt om det engang jeg, og skjønner jo at det er noe vi bør ha så da var det jo lurt å ha det i kalenderen.

bestilte 1'eren... så de hadde julesanger og aktiviteter og, men tenkte den ble mer brukt den med vanlige sanger.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal kjøpe og legge i kalenderene... Vi har bodd ganske trangt lenge nå, og ser jo at jeg tenker: "har vi bruk for tingene?"
Jeg elsker å ordne gaver og kalendere, men ikke med "skrot" liksom..
Så jeg må være oppfinnsom [:-]

Ooooh, de sing sang boksene så veldig morsomme ut.[:D]

Vi gjør det veldig lettvint, han får samme kalender som i fjor.[8D] En little people julekrybbe, vi pakker inn en del for hver dag. Han elsker de andre little people lekene sine, så den vil nok slå an i år også. Pakker den bort på nytt etter jul igjen.[8D] Jeg liker at den har juletema, og at vi kan leke juleevangeliet.[:)]

Jeg vet at han får et bakesett fra oldemor i bursdagsgave, med barnekjevle og små kakeformer. Mormor kommer på besøk hele siste uken i november, og har lovt at de to skal bake julekaker og pepperkakekalender.[:)]

Så har jeg en bok som skal leses et kapittel hver dag i adventstiden, men tror han er for liten for den dette året også.

Ellers så har jeg også vurdert en aktivitetskalender. Problmet er hvis han faktisk forstår at det er en aktivitet for hver dag, og så må vi plutselig avlyse en dag eller to fordi lillesøster kommer. Høres litt ut som oppskriften på søskensjalusi: "Nei, du får ikke pynte juletre i dag likevel, du skal passes borte fordi lillesøster kommer."[&:]

Back
Topp