Hjemmelaget jordbærsyltetøy

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
I høst lagde jeg masse jordbærsyltetøy som ble så utrolig godt, men nå er vi ved å bli tomme.

Noen som vet om det vil bli like bra dersom jeg kjøper frosne bær, tiner dem og lager mer?

Lager du kokt syltetøy eller rørt "frysetøy"?

I høst lagde jeg masse jordbærsyltetøy som ble så utrolig godt, men nå er vi ved å bli tomme.

Noen som vet om det vil bli like bra dersom jeg kjøper frosne bær, tiner dem og lager mer?
Det smaker nok bedre med ferske jordbær. Jeg lager helst av ferske norske jordbær på sommeren!
Men prøv med en liten pakke frosne bær så ser du om det blir godt før du lager masse

Jeg ville prøvd med en pose først, men jeg tror nok det kan bli ganske så bra

For meg er ekte hjemmelagd syltetøy rørt og frosset, ikke kokt, og da ville jeg ikke tint bær for å røre dem og så fryse dem igjen, men når du skal koke ville jeg prøvd. Til sammenligning fryser vi f.eks rips fra hagen og koker gele på dem når vi jar spist første runde. dvs, mamma gjorde det, jeg klarer ikke plukke så mye...

Jeg lager kun rørt syltetøy og har mange lager av frosne bær, jeg synes det blir like godt som med ferske, men det er vel smak og behag som spiller inn. Om du skal koke bærene tipper jeg det blir like godt som om bærene var ferske.

Jeg lager kun rørt syltetøy og har mange lager av frosne bær, jeg synes det blir like godt som med ferske, men det er vel smak og behag som spiller inn. Om du skal koke bærene tipper jeg det blir like godt som om bærene var ferske.
Jeg tror det kunne blitt like godt jeg er bare opplært til å ikke fryse tidligere frossen mat uten at den er kokt/stekt først.

Jeg tror det kunne blitt like godt jeg er bare opplært til å ikke fryse tidligere frossen mat uten at den er kokt/stekt først.
Jeg fryser det ikke igjen, jeg lager små porsjoner slik at vi spiser det opp før jeg lager nytt.

Back
Topp