Hjemmelaget grøt

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Er det noen som lager grøt selv? Tenkte jeg skulle prøve på havre og hirsegrøt... men... melet skal/bør jo bløtlegges. Legger dere det i den vesken som trengs for å koke grøten og så bare koker uten å tilsette mer vann? Eller? :/

Kan man også koke grøten på for eksempel kokosmelk? Hvordan gjør man det da med bløtlegging osv?

Jeg lager selv. Pleier å spe på litt når det skal koke opp.. superenkelt! Tar ofte en isbitform med fruktmos oppi, eller litt banan. Har fryst ned aprikos og fiken, grøten blir søt og god.

Jeg bløtlegger i vann så det dekker pluss litt til. Også koker jeg i det og tilsetter mm etter koking. Men har tilsatt frukt-eller grønnsaksmos i tillegg. Er nesten mer av det enn hirsegrøten. Men skal øke på porsjonen med grøt framover. Hvor mye hirseflak tar dere?

Angående kokosmelk så aner jeg ikke:/

Last edited:
Er det noen som lager grøt selv? Tenkte jeg skulle prøve på havre og hirsegrøt... men... melet skal/bør jo bløtlegges. Legger dere det i den vesken som trengs for å koke grøten og så bare koker uten å tilsette mer vann? Eller? :/

Kan man også koke grøten på for eksempel kokosmelk? Hvordan gjør man det da med bløtlegging osv?

Jeg prøvde å koke med melk. Men da ble den litt rar i konsistensen. Kok heller den litt tykk og spe ut med kokosmelken. Da er den og riktig temp. når du er ferdig

Back
Topp