Hjemmelaget grøt i mikroen!

sophiemor

Forelsket i forumet
Var bare skikkelig demotivert for å begynne og lage grøt til snuppa til lunsj i dag. Trøtt og bare ikke i humør til å vaske kaseroller og styre. Første gang jeg skulle ønske jeg hadde sånn ferdig-grøt som jeg bare kunne putte i mikroen. Men så slo det meg- hvorfor ikke? Så rørte sammen havremel og vann og satte det i mikroen i 3,5 min. Herregud at jeg ikke har tenkt på det før! [:D] Syntes det var så genialt at jeg måtte dele det med dere [:)]

Det ble like "godt" som når jeg koker den vanlig. Ingen forskjell. Men snuppa likte det i hvert fall, hun pleier det så lenge jeg har oppi frukt eller sviskemos [:)]

OK...jeg er ikke flink til å lage grøt selv...har starta å lage middagsmat men....burde jo lage grøten selv også...

spiser ho klumpene i havregrøten??
hmm.. kansje dette er noe å prøve, jeg får ikke i snuppa noe mengder av mat, bare smaksprøver! [&:]

Lager med havremel, så det er jo helt klumpefritt [:)] Hadde jeg lagd med havregryn hadde jeg bare brukt stavmikseren på det etter koking-gjør det med alt annet jeg lager. Helt angst for klumper til vesla [:-] Har gitt henne ferdigglass fra butikken med grønnsaker i dag, to forskjellige, og hun hater det. Spiste kjempelite, mens hjemmelaget mos spiser hun masse av. Babyene er jo så forskjellige, men her fungerer i hvert fall tydeligvis hjemmelaget best. Anbefales for de som sliter med å få i de små mat i hvert fall! [:)]

ORIGINAL: Elera

Ja, det er utrolig enkelt!
Like enkelt som "ferdig" grøt [:D]

Så er det også lurt å ha i feks nypeekstrakt (c-vit, for opptak av jern. Får kjøpt weifa nypeekstrakt på dagligvare. Sikkert der med tranen) [:)]
Jeg håndmelker også rett oppi [;)] Men tror ikke det er nødvendig med mm eller mme.

Takk for tipset, skal prøve nypeekstrakt! Lurt her oppe i nord når det er så mørkt på vinteren også, ekstra behov for c-vitaminer da. Har så langt bare hatt oppi litt eple/banan, eller sviskemos når jeg har vært tom for frukt. Hun har likt hirsegrøt, sammalt hvetegrøt og havregrøt, så lenge jeg har oppi frukt eller sviskemos [:)] Har også håndmelket rett i grøten, men det har ikke vært behov for å tynne den noe ut de siste måltidene. Litt godt å slippe hvis jeg ikke gidder melkestyret.. Kommer så lite og sakte her [>:]

ORIGINAL: Persilla

OK...jeg er ikke flink til å lage grøt selv...har starta å lage middagsmat men....burde jo lage grøten selv også...

Ikke jeg heller..[8|] Burde vel begynne med det ja... Er sikkert ikke mye jobb..[;)]

Back
Topp