Hjemmelaget eller ferdig babymat?

minmin

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Med de to eldste kjøpte jeg glass. Nå er målet og lage mest mulig selv. Hva gjør dere? I dag har jeg derfor sammen med gubben laget 20 poser. ImageUploadedByBV Forum1428526156.670156.jpg
 
Med de to eldste kjøpte jeg glass. Nå er målet og lage mest mulig selv. Hva gjør dere? I dag har jeg derfor sammen med gubben laget 20 poser. Vis vedlegget 111573
Litt off topic men hvor har du fått tak i smoothieposene? Og er de vaskbare/gjenbrukbare?
Jeg lager grønnsaksmos og noen fruktpureer selv, men har også kjøpt mye ferdige smoothies, og tenkte å prøve meg på dette etterhvert også. Det er jo kjekt å lage større porsjoner og fryse og da virker slike poser så greie, i tillegg til at det er supert på farten!
 
Jeg har kjøpt infantino sine. De finnes i vaskbare, men de jeg brukte i dag er ikke vaskbare:) bare goggle infantino så kommer mange nettbutikker opp. Jeg har fyllestasjon og skje en kan skru på tutten også:)
 
oi så kjekt, visste ikke det fantes sånne squeezie poser :) Har lyst til å lage mest mulig selv, men er så labert med økologisk utvalg her.. så blir vel mest hipp og holle og ella sine produkter så får jeg se etterhvert :) gulrot og potet er hvertfall lett å få tak i økologisk ;)
 
Jeg forsøker å lage selv. Tar ikke så lang tid og jeg synes det er gøy Smaker litt mer enn ferdigmaten gjør det også
 
Lager selv og har fryst ned litt. Mye billigere og bedre. Men har noe ferdigmat på lur sånn i tilfelle man skal på tur.
Skulle hatt sånne smoothieposer!! :D De så kjekke ut! ;)
 
Nr 1 og 2 begynte jeg med hjemmelaget, både fruktmos og middag, men de spiste det ikke, så gikk over til glass.

Han her har bare fått glassmat, men begynner snart med gaffelmoset tenker jeg, han spiser jo både, laks, potet, ris, kylling, grønnsaker osv som vi "moser" med fingrene! Så blir kort periode med middagsglass :)
 
Har laget selv, men han likte det ikke :p tre forskjellige retter. De fleste glass går ned. Prøver igjen med det jeg har laget selv innimellom, så får vi se. Men gir most avokado/banan/grønnsaker utenom. Kan vel spise mer og mer av det vi spiser om en stund.
 
Ja takk begge deler :) Har noen glass stående, og så lager vi når vi har mer "barnevennlig" mat.
Idag skal vi ha pizza så da får hun glass. Imorgen skal vi ha Biff stroganoff så da får hun samme grønnsaker som oss og en liten kjøttbit most sammen :)
Fisk er en ting hun får på glass. Feks Pappas første ørret elns heter en. Vi spiser aldri rene fiskeprodukter.
 
Her kommer jeg til å lage det meste/evt. At han spiser samme som oss, men håper han kan tåle et middagsglass eller to også innimellom. Storebror ville nemlig ikke ha glass og det er litt tungvindt av og til.
 
Her hår det i begge deler. Kjøper grøt, men lager mye smoothier og fruktmos selv og lager mye hjemmelaget middag. Han får også smake ved bordet når vi spiser
 
Back
Topp