Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har du oppskriften på den enkle varianten?Jeg har to oppskrifter, en komplisert jeg ikke har prøvd meg på, og en enkel.
Den enkle har aldri feilet meg
Har du oppskriften på den enkle varianten?
Takk takk, da blir det denne oppskriften neste gangDu trenger følgende:
2 eggeplommer
2 ss kremfløte
1 ss hvitvinseddik
en liten klype kajennepepper
75 g usaltet smør i små terninger
1 ss hakket frisk estragon
1 ss hakket frisk bladpersille
Visp lett sammen eggeplomme og kremfløten, eddiken og en liten klype salt i en ildfast bolle.
Sett bollen over en kjele med nesten kokende vann.
Pisk sammen til det begynner å tykne litt og øke i volum.
Tilsett smør mens du pisker litt av gangen. Ikke tilsett ny smør bit før den første er borte.
Når alt av smør er tilsatt pisker du til sausen begynner å tykne igjen.
Ta av bollen, tilsett estragon og persille.
Smak til med eventuelt litt mer salt
Den skiller seg ikke, blir bare eggerøre med rar smakHar sett på tv at de visper sausen sammen over vannbad for at det ikke skal bli for varmt. Sausen må aldri koke da skiller den seg. Selv lager jeg foreløpig kun knorr sinden BeSTe!
![]()
Jo den kan skille seg hvis den bare koker littDen skiller seg ikke, blir bare eggerøre med rar smak![]()
Ikke den oppskriften du viser til?Den skiller seg ikke, blir bare eggerøre med rar smak![]()
Den jeg prøvde meg på i dag, skilte seg. Tror det var fordi jeg var litt for rask med smøret...Jo den kan skille seg hvis den bare koker litt![]()
Den kan bli det den også dersom du ikke passer på temperaturen.Ikke den oppskriften du viser til?