Hjemmelaget babymat

Jeg lagde så mye til storebror, etter oppskrifter fra ei babybok. Han kunne ikke fordra det :P

Gir både og. Hjemmelaget smaker mye bedre og lillebror spiser mer av det enn glass.

Har dampet kjøttdeig og grønnsaker og tilsatt urter. Noen porsjoner med oregano, en annen med timian osv.

Laget også kjøttdeig med grønnsaker pluss hermetiske tomater som ble nesten som spaghetti, bare at jeg brukte makaroni. Det var kjempegodt! Jeg spiser restene han ikke spiser. :P

Både og. Vi er bare på intro enda. Og pga stor fare for allergier må vi ta en matvare av gangen. Ergo kan det ta lang tid før vi er oppe i en hel middag :p er på gulrot nå bare enn så lenge :p

Lagde mye til mini, grønnsaker,fisk og kjøtt, krydder og brukte gjerne mme for å lage feks hvit saus i starten. Lagde gjerne babyvennlig versjon av det vi spiste, uten salt og kumelk.

Han har aldri smakt noe fra glass. Lagde alt hjemmelaget, men moste det aldri. Han spiste vanlig mat som jeg spiste, bare uten salt, kumelk og honning.

Jeg lagde så mye til storebror, etter oppskrifter fra ei babybok. Han kunne ikke fordra det :P
Samme som her!! Han spiste ikke noe av det jeg laget! Men elsket glass da..
Virket nesten som det ble for rene smaker.. Så brukte glass også fikk han smake av vår Mat hvis det egnet seg for han. Etterhvert fikk han mer og mer det vi spiste ;)

Både og, det lille jeg får i han av grøt er kjøpt. Men siden han ikke ville ha de glassene han har fått smake bortsett fra blåbærmos så får ham smake deler av vår middag. Ikke alt han vil ha men fortsatt liten så stresser ikke. Frøkna fikk alt hjemmelaget bortsett fra grøt, da hu kun spiste 1 type grøt.

Samme som her!! Han spiste ikke noe av det jeg laget! Men elsket glass da..
Virket nesten som det ble for rene smaker.. Så brukte glass også fikk han smake av vår Mat hvis det egnet seg for han. Etterhvert fikk han mer og mer det vi spiste ;)
Sånn vi gjorde det til slutt også. Også blandet jeg mitt hjemmelagde med kjøpeglass;) Det funket faktisk!

Jeg prøvde, de likte ikke. Det ble glass, men bare en kort periode, når det ble klumper i glassene ville de heller ha vår mat

Lagde det bestandig da hun ikke likte noe av glassmaten.

Brukte bare glass, til hun var stor nok til å spise vår mat

Laget alt selv og fra bunnen, han har kun fått glass når vi har vært bortreist og det ikke har latt seg gjøre å ha med hjemmelaget.

Har funnet veldig mange fine oppskrifter på barnematblogger, og notert de jeg bruker oftest.

Her får han begge deler. Lager gjerne mye hjemmelaget. Men tidsnød og når man er borte går det i glass. Har heldigvis en som ikke er kresen på mat ☺

Back
Topp