hjemmelaget babymat

soljenta2

Andre møte med forumet

Hei :)
er ikke her så ofte, men lurer nå på litt...
jeg lager middag til han selv, og har så vidt begynt med kjøtt, han har bare fått kylling..hva gir dere av kjøtt til de? vet ikke helt hva kjøtt jeg skal prøve nå

Her får lillemor smake kylling, svinefilet, karbonadedeig, torsk og laks. Liker alt :)

Så flott at du lager litt mat selv :) Her har han fått smake kyllingfile og svin. Styrer unna kvernet kjøtt enn så lenge ;)

Her gir vi kylling, torsk og gris. Skal snart prøve kalv.

Madhoi! skrev:
Så flott at du lager litt mat selv :) Her har han fått smake kyllingfile og svin. Styrer unna kvernet kjøtt enn så lenge ;)

Kan jeg spørre hvorfor du styrer unna kvernet kjøtt?
Jeg tenkte lage spagetti bolognese til mini og har kjøpt inn kvernet svine kjøtt..kan jeg ikke bruke det?

Jeg skal ikke virke hysterisk altså, men jeg styrer unna pga bakteriefare hvis det ikke er 100% gjennomstekt (+at det anbefales å koke kjøttet etterpå). Også inneholder kjøttdeigen "mye" salt og natrium. Det finnes jo så mye annet godt kjøtt som jeg heller prioriterer ;)

Gikk litt fort unna, kjøttdeig av svin er en tryggere farse forresten ;) Måtte faktisk forhøre meg med min ernæringsekspert av en samboer om at jeg sier riktig.. hehe.. Jeg pleier ikke være hysterisk på matvarer egentlig, men etter en ecoli episode for noen år siden tar jeg ikke sjangsen når det gjelder kjøttdeigen ;)

Madhoi! skrev:
Gikk litt fort unna, kjøttdeig av svin er en tryggere farse forresten ;) Måtte faktisk forhøre meg med min ernæringsekspert av en samboer om at jeg sier riktig.. hehe.. Jeg pleier ikke være hysterisk på matvarer egentlig, men etter en ecoli episode for noen år siden tar jeg ikke sjangsen når det gjelder kjøttdeigen ;)

Okeiemoticon  Takk for svar.
Men hadde du stekt kjøttet så kokt det?

Det er anbefalt ågjøre det ja. Men vi koker faktisk kjøttet ganske ofte. F.eks når man lager spagetti m kjøttsaus. Da stekes jo kjøttet, og blir kokt etterpå med sausen !

Ho blir nok kjempefornøyd, det smaker jo så mye bedre med hjemmelaga enn de glassene. Selvom jeg ofte tyr til glassene av ren latskap :P hehe.

Madhoi! skrev:

Det er anbefalt ågjøre det ja. Men vi koker faktisk kjøttet ganske ofte. F.eks når man lager spagetti m kjøttsaus. Da stekes jo kjøttet, og blir kokt etterpå med sausen !

Ho blir nok kjempefornøyd, det smaker jo så mye bedre med hjemmelaga enn de glassene. Selvom jeg ofte tyr til glassene av ren latskap :P hehe.

Men da gjør jeg d så er jeg sikkeremoticon
Ja her går d kun i hjemmelaga middag,nekter spise de på glass. Forstår henne godt jeg,det smaker ikke noen ting.

Tusen takk for svar :)

Tror jeg skal prøve å lage med svinefilet nå også storfekjøtt neste gang :)
Hvilke grønnsaker bruker dere til? jeg har brukt potet, gulrot, brokkoli og eple i

Back
Topp